Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 7 apr 2015 - Anul XX, nr. 80 (5892)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Rădăuţi

„Decizii la vârsta indeciziei”, cerc pedagogic la Colegiul „Eudoxiu Hurmuzachi”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi s-a desfăşurat, la sfârşitul săptămânii trecute, vineri, 3 aprilie, întâlnirea profesorilor coordonatori ai Consiliilor Şcolare ale Elevilor (CŞE) din judeţul Suceava. Sub titlul generic „Decizii la vârsta indeciziei”, manifestarea a reunit aproximativ 20 de cadre didactice care gestionează activităţile consiliilor şcolare din judeţ. Printre invitaţi s-a numărat Tatiana Vîntur, inspector şcolar de educaţie permanentă, căreia i s-a alăturat Mara Sofrona Perţa, responsabil de cerc pedagogic, membru al grupului de formatori CE la nivel naţional. De asemenea, la activitate a fost prezent şi Tudor Găitan, preşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor Suceava, care s-a implicat activ în desfăşurarea sesiunii de formare. Elevii din CŞE de la colegiul rădăuţean au devenit pentru aproape două ore protagoniştii unei sesiuni de formare pe tema adoptării deciziilor orchestrată de prof. Florin George Popovici. Exerciţiul propus de acesta a însufleţit atmosfera, a activat spiritele, a provocat dezbateri şi controverse joviale.

 

Dezbateri, discuţii, întrebări şi răspunsuri încrucişate

În cadrul manifestării directorul instituţiei şcolare, profesoara Carmen Andronachi, a evidenţiat importanţa asumării tradiţiei ca punct de plecare în cultivarea performanţei, dar şi importanţa completării armonioase a influenţelor educative formale cu activităţile de factură non-formală. A urmat discursul lui Miriam Leon-Postolache, consilierul educativ al Colegiului Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi”, care a conturat traiectoria Consiliului Şcolar al Elevilor, punctând reperele istorice, amintind contribuţiile semnificative ale celor care au coordonat aceste activităţi, adevărate ateliere de responsabilitate socială.

A urmat activitatea de formare propriu-zisă, în care membrii Consiliului Şcolar al Elevilor au fost puşi în situaţia unui experiment de gândire. După ce li s-a descris un scenariu cataclismic, participanţii au trebuit să decidă cine va supravieţui şi cine nu. Mai exact, elevii au primit câte un bilet pe care se afla scris numele unei profesii, sarcina de lucru fiind aceea ca ei să îşi convingă colegii, la capătul unei scurte etape de pregătire prealabilă a discursului, că merită să fie acceptaţi în buncăr în eventualitatea unor explozii nucleare succesive. Au urmat dezbateri aprinse, discuţii, întrebări şi răspunsuri încrucişate, cu argumente formulate abil sau timid, cu replici ce au plutit deasupra asistenţei sau au plonjat abrupt de la un membru al CŞE la altul. După etapa de pregătire a argumentelor a urmat etapa susţinerii propriei profesii printr-un discurs public limitat ca întindere, expus în maniere riguroase, directe sau degajate, chiar amuzante.

 

Respectul mutual dintre elevi şi cadrele didactice

Unii dintre vorbitori au sugerat colegilor cât mai discret profesia deţinută, alţii au oferit indicii preţioase privind utilitatea lor. În experimentul de gândire a existat şi un personaj misterios, „X”, ale cărui abilităţi au fost prezentate ca fiind utile supravieţuirii. Din păcate, personajul misterios nu a reuşit să obţină voturile menite a-i asigura supravieţuirea. Evaluarea a fost concepută tot în manieră non-formală, sub forma unui desen ce reprezenta cadranul unui kilometraj şi a două spaţii pe foaia de flipchart: unul rezervat sugestiilor şi recomandărilor, iar celălalt destinat lucrurilor pe care elevii le-au învăţat în urma sesiunii de formare.

Ilaria Nica, director al Departamentului de Educaţie formală şi non-formală din cadrul CŞE, a declarat la final: „Am reuşit să atingem obiectivul pe care ni l-am propus şi am lăsat o impresie frumoasă participanţilor. Prin eforturile noastre, am încercat să creăm o imagine a Consiliului Şcolar al Elevilor din liceul nostru, să conturăm cât mai bine respectul mutual dintre elevi şi cadrele didactice, precum şi colaborarea cât mai eficientă în scopul dezvoltării personale, competenţe, dar mai ales atitudini ce stau la baza activităţii noastre ca membri ai Consiliului.” 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Decizii la vârsta indeciziei”, cerc pedagogic la Colegiul „Eudoxiu Hurmuzachi”.
 Vizualizări articol: 1632 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 4 voturi
„Decizii la vârsta indeciziei”, cerc pedagogic la Colegiul „Eudoxiu Hurmuzachi”5.054

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Pâine mănăstirească Săptămâna Mare este o perioadă de o maximă încărcătură spirituală. Este o perioadă în care ar trebui să ne analizăm gândurile și faptele şi să ne armonizăm fiinţa umană, trupeşte şi sufleteşte. Este o perioadă de post şi de... Citeşte