Sucevenii, persoane fizice şi juridice, au posibilitatea să verifice pe internet datele referitoare la apostilele eliberate de Prefectura judeţului Suceava. În cursul zilei de ieri, la sediul Prefecturii a avut loc o şedinţă de promovare a finalizării proiectului „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, care a fost implementat în toate municipiile reşedinţă de judeţ şi în Bucureşti, la sediul Ministerului Afacerilor Interne şi la sediile Instituţiilor Prefectului. Potrivit prefectului judeţului Suceava, Constantin Harasim, noul serviciu public oferă posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate şi verificării autenticităţii apostilelor eliberate de cele 42 instituţii ale prefectului pentru actele oficiale administrative, în conformitate cu obligaţiile internaţionale asumate de România prin aderarea la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961. Verificarea se poate face accesând pagina de internet www.apostila.mai.gov.ro. Harasim a explicat că de acest proiect vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc din cele 108 state semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 95 de angajaţi ai acestora şi ai Ministerului Afacerilor Interne care au fost instruiţi pentru a opera sistemul.