Aleşii locali suceveni se vor întâlni într-o şedinţă extraordinară de Consiliu Local imediat după sărbătorile de Paşti, pe 16 aprilie, pentru a desemna societatea care se va ocupa temporar de salubrizarea menajeră a municipiului reşedinţă de judeţ.
Măsura este absolut necesară, pentru că din 18 aprilie expiră contractul pe care municipalitatea îl are cu firma de salubrizare Rosal, contract care nu mai poate fi prelungit. În acelaşi timp, licitaţia de desemnare a unui nou operator, pentru o perioadă de 12 ani, abia a fost demarată la începutul săptămânii, până la finalizarea acesteia putând trece chiar şi doi ani, dacă se va declanşa un nou carusel al contestaţiilor.
Cel mai vehement contestatar al acestei situaţii s-a dovedit a fi viceprimarul Ovidiu Doroftei, care a ridicat problema legalităţii acestui demers:
„Suntem într-o situaţie inedită, cu care sper să nu ne mai intersectăm vreodată. Suntem într-o şedinţă de îndată pentru aprobarea negocierii fără publicare prealabilă pentru contractul de salubrizare menajeră. Ce e aşa de îndată la acest contract de care toată lumea a ştiut că expiră în luna aprilie, de am ajuns să votăm cu două săptămâni înainte să intrăm într-o fază de negociere?”.
Acesta i-a pus pe gânduri pe consilieri, menţionând o prevedere legală privind „inacţiunea autorităţii locale”, în baza căreia nu ar fi legal să voteze respectivul proiect de hotărâre.
“Suntem puşi să alegem, dintre două rele, răul cel mai mic. Dacă nu luăm o decizie favorabilă acestui proiect de hotărâre, astăzi, vom rămâne fără serviciu de salubrizare menajeră, iar în maxim o săptămână înotăm prin gunoaie”, a spus Doroftei.
Drept răspuns, primarul Ion Lungu i-a atras atenţia că serviciul de salubrizare este în atribuţiile viceprimarilor, care pot fi traşi la răspundere dacă nu şi-au făcut treaba, dar a spus că nu despre asta e vorba, motivul real al acestei întârzieri ţinând de faptul că s-a pornit de la ideea amenajării a 60 de puncte subterane de colectare a deşeurilor şi s-a ajuns până la urmă la 145, identificate în teren şi stabilite de comun acord cu populaţia din acele zone.
„Să nu ne aruncăm praf în ochi unul altuia. E o culpă comună, dar în interesul comunităţii”, l-a dojenit Lungu pe Doroftei.
Pericolul neaprobării respectivului proiect de hotărâre a fost subliniat de celălalt viceprimar, Lucian Harşovschi:
„Dacă nu dai cu mătura două zile prin oraş deja te înjură unii cetăţeni, dar dacă nu se ridică buncărele de gunoi câteva zile, facem din Suceava un nou Napoli, care a stat cu deşeurile menajere sub geam. Trebuie să luăm astăzi o decizie, să alegem răul cel mai mic”.
În cele din urmă, proiectul a fost aprobat în unanimitate, astfel încât în prima joi după Paşte, Consiliul Local se va reuni pentru a desemna noul operator de salubrizare menajeră al Sucevei, care va presta acest serviciu public până la desemnarea unui câştigător al licitaţiei în valoare de aproape 20 de milioane de euro.
( 5 apr 2015, 09:36:06
Neica, ca sa vb pe intelesul matale, ca inteleg ca esti de la coada maturii, in orasele civilizate, conduse de oaemni destepti, se spala zilnic strazile cu turbojet-uri cu apa.
La SV, ca sa ajunga probabil si de-o spaga, se da doar cu matura, ca sa fie si maine si poimaine praf si mizerie, ca sa ne facem ca muncim, sa justificam cumva platile exorbitante platite DEGEABA.