Directorul SC Servicii Comunale SA Rădăuţi, Nistor Tătar, care deţine şi funcţia de consilier judeţean, a fost descoperit în conflict de interese. Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a remis ieri un comunicat în care explică motivele pentru care Nistor Tătar a înălcat legea.
„În calitate de director general al SC Servicii Comunale SA Rădăuţi (societate comercială la care acționar unic este Consiliul Local Rădăuţi), a semnat contractul individual de muncă prin care soția sa a fost angajată în funcția de inspector în cadrul societății comerciale. Ulterior, acesta a semnat și actele adiționale la contractul individual de muncă al soției sale, încheiate la datele de 5 martie 2003, 14 februarie 2005, 1 august 2008, 1 septembrie 2009, precum și fișa postului întocmită la data de 30 septembrie 2004 și, respectiv, fișa postului întocmită la data de 30 august 2011”, se arată în comunicatul ANI.
Reprezentanţii acestei instituţii au mai menţionat că Nistor Tătar a fost informat despre declanşarea procedurilor de evaluare. În schimb, directorul SC Servicii Comunal SA Rădăuţi a menţionat că nimeni nu i-a înştiinţat nici pe el şi nici pe soţia sa despre derularea unor verificări.
„Soţia mea s-a angajat la SC Servicii Comunale SA Rădăuţi în cursul anului 2000, iar ulterior, după ce am devenit director am semnat acele documente pentru că era de datoria mea. În plus eu nu sunt funcţionar public, aşa încât cred că cei de la ANI s-au pripit cu aceste concluzii. Voi contesta această decizie şi voi vedea mai departe ce se va întâmpla”, a arătat Nistor Tătar.
Agenția Națională de Integritate a mai anunţat că a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Rădăuți, procurorii de aici urmând să verifice indiciile privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese.
Nistor Tătar este președinte al Consiliului de Administrație al SC Servicii Comunale SA Rădăuţi începând din 17 octombrie 2001, iar funcția de director general o ocupă din data de 11 ianuarie 2008.
Potrivit celor de la ANI, Nistor Tătar a încălcat dispozițiile articolului 301 din Codul Penal al României, conform cărora „Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial [...] pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică”.