De la începutul acestui an şcolar şi până la finele lunii ianuarie 2015, în unităţile de învăţământ din judeţul Suceava şi în apropierea acestora au fost înregistrate 19 infracţiuni. Comisarul-şef Viorel Onea, împuternicit la comanda Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Suceava, a declarat în şedinţa de ieri a Colegiului Prefectural că numărul acestor infracţiuni este în creştere cu cinci fapte faţă de perioada similară a anului trecut. Viorel Onea a arătat că majoritatea infracţiunilor au fost comise în incinta unităţilor de învăţământ, acolo unde forţele de ordine nu pot monitoriza şi preveni incidentele. El a arătat că aceste infracţiuni au fost comise de 13 elevi, dar şi de alte şase persoane din afara unităţilor şcolare. De asemenea, ca victime ale infracţiunilor, 18 au fost elevi şi trei au fost din rândul cadrelor didactice. Comisarul-şef Viorel Onea a mai spus că 13 infracţiuni au fost fapte de loviri sau alte violenţe, iar patru au fost infracţiuni de furt, înregistrându-se şi o tâlhărie şi o infracţiune de altă natură. Cele mai multe infracţiuni din şcoli au fost în municipiul Suceava, unde s-au înregistrat patru astfel de fapte.
Şeful IPJ Suceava a arătat că la majoritatea infracţiunilor sesizate în unităţile de învăţământ sucevene s-au întocmit analize de caz, stabilindu-se motivele şi împrejurările săvârşirii faptelor. El a spus că infracţiunile de lovire şi alte violenţe sesizate au avut un caracter spontan, unele având drept cauză joaca elevilor, cum au fost cazurile de bruscări sau loviri cu bulgări de zăpadă. În acelaşi timp, unele infracţiuni au fost comise în incinta unităţilor de învăţământ, pe timpul recreaţiei, pe fondul nesupravegherii elevilor de cadrele didactice.
Comisarul-şef Viorel Onea a mai spus că poliţiştii suceveni au identificat şi unele cauze care au favorizat comiterea infracţiunilor din mediul şcolar, printre acestea numărându-se lipsa unor măsuri eficiente de pază şi pentru controlul accesului la unele unităţi în învăţământ, nerespectarea regulilor de acces în incinta unităţilor de învăţământ, existenţa unui număr mare de minori lăsaţi fără supraveghere, pe fondul plecării părinţilor la muncă în străinătate, sau consumul de alcool sau substanţe halucinogene.