Săptămâna Francofoniei, 16-20 martie, a fost marcată de elevii Şcolii Gimnaziale Todireşti prin mai multe activităţi la care au luat parte elevii de la cele patru şcoli ale comunei, profesorii de limba franceză din localitate întrecându-se cu elevii lor prin măiestrie şi creativitate. Directoarea Şcolii Gimnaziale Todireşti, profesoara de limbă franceză Lăcrămioara Cocîrlă, a declarat că „momentele artistice din cadrul activităţilor dedicate Săptămânii Francofoniei au adus pentru elevii noştri momente plăcute de destindere, dar şi un supliment de motivaţie pentru studiul limbii franceze: ei au exploatat un univers despre care cred că îl stăpânesc mai bine decât adulţii, în timp ce profesorii de limbă franceză au găsit în artă mijlocul de a se apropia de preocupările elevilor lor.”
La şcolile gimnaziale din satele Costâna şi Soloneţ, sub coordonarea profesoarei Anca Biliuţă, au fost desfăşurate următoarele activităţi: recital de cântece cu elevii claselor a IV-a, a VII-a şi a VIII-a (Şcoala Gimnazială “Vasile Bumbac” Costâna), prezentarea unui material informativ despre Francofonie în format PPT, concurs de cunoştinţe despre francofonie pe marginea materialelor prezentate (Costâna şi Soloneţ), concursul „La plus belle salle de classe” în cadrul căruia elevii claselor IV-VIII s-au întrecut prin inventivitate în decorarea sălilor de clasă în spirit francofon. Elevii care s-au remarcat prin frumuseţea decoraţiunilor, dar şi prin cunoştinţe despre francofonie au fost răsplătiţi cu diplome.
Elevi de la Todireşti, prezenţi la Festivalul judeţean „Soyons Francophones!”
Directoarea Lăcrămioara Cocîrlă a organizat o expoziţie de cărţi şi reviste în limba franceză pentru copii şi a îndrumat elevii în realizarea de postere şi desene dedicate Săptămânii Francofoniei, materiale cu care a decorat cabinetul de limbi moderne al Şcolii Gimnaziale Todireşti, şi a prezentat două documentare despre Paris şi sudul Franţei, intitulate „Voyage imaginaire en France”.
Recitalul de cântece în limba franceză prezentat de elevii claselor a V-a şi a VI-a de la Şcoala Gimnazială Todireşti cu acest prilej a fost un succes. Copiii au ridicat sala în picioare şi pe scena Centrului Cultural Local din Gura Humorului, în cadrul celei de-a doua ediţii a festivalului judeţean „Soyons Francophones!”, desfăşurat sâmbătă, 21 martie.
Tot în Săptămâna Francofoniei s-a desfăşurat o activitate din cadrul proiectului de parteneriat „Le français - toujours dans mon coeur”. Elevii Şcolii Gimnaziale Humoreni au venit însoţiţi de profesoara de limba franceză Mariana Cigoli şi diriginta lor, profesoara Irina Huţanu. Sub coordonarea profesoarei Mariana Cigoli, elevii de la Humoreni au prezentat un recital de cântece şi poezii în limba franceză. Marile personalităţi româneşti cunoscute în spaţiul francofon au fost descrise într-un material informativ în limba franceză. Elevii din Humoreni au oferit copiilor de la Todireşti, în semn de prietenie sub semnul Francofoniei, obiecte decorative din hârtie realizate în tehnica quilling.
Dezvoltarea interesului elevilor pentru limba, cultura şi civilizaţia franceză
Sub titlul „Joyeux francophones” şi elevii Şcolii Gimnaziale Părhăuţi, comuna Todireşti, atent îndrumaţi de profesoara Lucica Moroşan, au celebrat limba franceză derulând o serie de activităţi interesante. Dacă prima parte a programului a conturat un schimb informaţional interactiv, în care elevii au amintit câteva repere geografice, istorice şi culturale despre Franţa, realizând o hartă a ţării şi a unor obiective turistice importante, a doua parte a programului a fost de natură artistică. S-au desfăşurat concursuri de desene, cântece şi recitări în limba franceză. Pentru elevul câştigător s-a acordat, ca premiu, cartea „Micul prinţ” de Antoine de Saint-Exupéry, iar activitatea s-a încheiat cu ritmuri de dans pe melodia cântăreţei Alizée, „J'ai pas vingt ans”, aleasă de elevii şcolii.
Organizatorii Săptămânii Francofoniei la Şcoala Gimnazială Todoreşti au concluzionat că „prin aceste activităţi organizate am urmărit dezvoltarea interesului elevilor pentru limba, cultura şi civilizaţia franceză, precum şi o mai bună motivare a acestora pentru a învăţa cu plăcere limba franceză, ca ei să conştientizeze noţiunea de <francofonie> şi importanţa cunoaşterii acestei limbi de circulaţie internaţională.”