Un sucevean intenţionează să acţioneze în judecată Primăria Suceava pentru refuzul de a-i elibera un certificat fiscal pentru firma sa, pe motiv că administratorul firmei are amenzi de circulaţie neplătite. Constantin Niga este administratorul unei firme de transport, Micotrans SRL Suceava. El ne-a spus că de curând a vândut o remorcă unui cetăţean din alt judeţ şi pentru ca acesta să o poată înmatricula, are nevoie de un certificat fiscal pentru bunul cumpărat.
”Am mers la Primăria Suceava şi am făcut cerere, în data de 18 februarie a.c., pentru eliberarea acestui certificat. Menţionez că impozitul este plătit la zi, inclusiv pe primele două luni ale anului. De la ghişeu mi s-a spus că nu mi se eliberează certificatul pe remorca înregistrată pe firmă pentru că eu, ca persoană fizică, am amenzi de circulaţie neplătite”, ne-a declarat Constantin Niga.
Amenzile pe care le are sunt, potrivit acestuia, de 200 de milioane de lei vechi. În faţa refuzului funcţionarului de la ghişeu, Niga spune că s-a adresat viceprimarului Lucian Harşovschi, care i-a comunicat că nu este de competenţa sa şi l-a îndrumat către primarul Ion Lungu. ”Am fost în audienţă la domnul primar şi i-am cerut să-mi răspundă în scris că refuză să-mi elibereze certificatul fiscal. Mi-a răspuns să-l dau în judecată. Asta şi intenţionez să fac, dar vreau să-mi scrie negru pe alb primăria că nu-mi dă certificatul”, ne-a spus Constantin Niga.
Nici după o lună primăria nu i-a comunicat în scris lui Constantin Niga refuzul de a-i da certificatul fiscal
El a mai precizat că o parte dintre amenzile de circulaţie sunt din anii 1994-1996, iar pe altele le-a contestat în instanţă şi sunt în diverse faze de judecată. Ceea ce nu înţelege el este ce treabă au amenzile lui de circulaţie cu eliberarea unui certificat fiscal pentru un bun al unei firme care nu are datorii la bugetul local.
Conform art. 113 din Codul de Procedură Fiscală, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării şi poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor şi a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligaţiilor fiscale de plată datorate autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, inclusiv sumele reprezentând amenzi existente în evidenţa organului fiscal. Dacă în acest caz contribuabilul este persoană juridică, iar firma lui Constantin Niga nu are înregistrate amenzi neplătite, este relativ greu de motivat refuzul Primăriei Suceava. Acest lucru trebuie însă constatat prin hotărâre judecătorească, de o instanţă de contencios administrativ, la care Constantin Niga trebuie să conteste documentul prin care i se comunică refuzul de a i se elibera certificatul fiscal. Document pe care nu l-a primit de la primărie nici după o lună de când a înregistrat solicitarea.
(19 mar 2015, 15:38:20