Calea ferată Fălticeni-Dolhasca, rămasă de pe o zi pe alta fără trafic după ce toate trenurile companiei private Regiotrans au fost suspendate, nu va fi preluată, cel puţin în viitorul apropiat, de compania publică de transport CFR Călători. După ce anunţul cu privire la suspendarea trenurilor Regiotrans a devenit oficial, CFR Călători a început discuţii şi negocieri cu compania privată, pentru a asigura un număr minim de trenuri, pe rutele unde există trafic mare de călători şi mulţi navetişti care au abonamente şi depindeau zilnic de garniturile companiei private.
CFR Călători nu are capacitatea de a asigura trenuri pe toate traseele Regiotrans
Iordan Vintilă, şeful Regionalei CFR Iaşi, a explicat pentru Monitorul de Suceava cum stă situaţia la nivelul Moldovei.
„Regiotrans are cinci linii secundare pe care avea trafic de călători pe raza regionalei noastre, iar în momentul de faţă nu avem capacitatea de a acoperi toate trasele pe care circulau aceste trenuri secundare. În viitorul apropiat nu suntem pregătiţi să operăm pe linia Fălticeni-Dolhasca”, a declarat Iordan Vintilă.
Sunt alte priorităţi
El a arătat că în urma discuţiilor cu Regiotrans a rezultat necesitatea imediată ca CFR Călători să asigure trenuri pe relaţiile Iaşi-Dorohoi şi Iaşi-Hârlău, cele mai solicitate din Moldova.
Pe alte trei linii secundare deocamdată nu se pune problema de intrare cu trenuri ale CFR Călători, pe de o parte pentru că numărul de călători nu este foarte mare, iar pe de altă parte pentru că operatorul de stat nu are de unde scoate materialul rulant necesar. Din informaţiile pe care le avem, linia Fălticeni-Dolhasca este penultima într-un clasament pe Moldova la capitolul număr de călători, cu un grad de utilizare maxim de 40 de oameni per tren.
Regiotrans, cel mai mare operator privat din ţară, are prea multe automotoare cu probleme tehnice
Trenurile companiei Regiotrans, cel mai important operator feroviar privat din România, nu mai circulă începând cu 17 martie.
Decizia de suspendare a fost luată de Autoritatea Feroviară, care a descoperit mai multe probleme tehnice la garniturile acestei companii. Regiotrans şi-a pierdut certificatul de siguranţă după ce au fost descoperite probleme tehnice la 29 de automotoare care erau în trafic.
Suspendarea trenurilor afectează un număr foarte mare de călători.
Grupul de firme Regiotrans Braşov are peste 3.000 de angajaţi şi operează pe aproape 50 de linii feroviare, totalizând peste 2.000 de kilometri, luate în concesiune, în peste 20 de judeţe.
Într-un comunicat de presă, Regiotrans a transmis că face toate eforturile pentru a înlătura problemele tehnice şi a putea relua circulaţia.
(18 mar 2015, 22:31:58
Vreti sa spuneti ,poate, 4 per tren si uneori nici atati.
Trenul trece pe langa casa mea; asa ca... ce vad cu ochii mei...
E o mafie si aici