Vizita la Oslo a unei delegaţii din cadrul Compartimentului Servicii Publice Deconcentrate, Situaţii de Urgenţă şi Servicii Comunitare de Utilităţi Publice din cadrul Prefecturii Suceava reprezintă începutul unei colaborări între Prefectura Suceava şi instituţia omoloagă din Oslo în activitatea de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă.
Prefectura Suceava a informat, ieri, printr-un comunicat de presă, că în cadrul vizitei efectuate în perioada 9-10 martie a.c., la County Governor of Oslo and Akershus, delegaţia Instituţiei Prefectului judeţul Suceava a purtat discuţii cu viceguvernatorul regiunii Oslo and Akershus, Rannveig Bjerkmo, cu şeful departamentului pregătirea pentru situaţii de urgenţă, Johan Loberg Tofte, şi cu ceilalţi consilieri din cadrul departamentului, referitor la modalitatea în care sunt gestionate situaţiile de urgenţă în fiecare din cele două instituţii.
Atât românii, cât şi norvegienii au prezentat expuneri referitoare la structura şi organizarea fiecărei instituţii şi la atribuţiile pe care le are departamentul responsabil cu gestionarea situaţiilor de urgenţă.
Potrivit comunicatului, ”discuţiile s-au axat pe transferul de cunoştinţe în prevenirea situaţiilor de urgenţă din domeniul incendiilor de pădure, inundaţiilor şi fenomenelor meteorologice periculoase şi a fost abordată problematica administraţiei publice locale şi modul în care aceasta gestionează situaţiile de urgenţă”.
Sinescu: ”Această vizită de studiu va deschide oportunităţi pentru parteneriate cu instituţiile norvegiene”
O problemă de interes pentru ambele părţi a fost modul în care natura şi distanţele pot împiedica pregătirile în domeniul situaţiilor de urgenţă. Delegaţia de la Suceava a vizitat, de asemenea, sediul Apărării Civile din Oslo and Akershus, unde se află o bază cu materiale şi utilaje pentru intervenţia în situaţii de urgenţă.
”Această vizită de studiu va deschide oportunităţi pentru parteneriate cu instituţiile norvegiene în vederea colaborării în domeniul gestionării situaţiilor de urgenţă, pentru realizarea unui proiect de mai mare amploare. Sperăm că şi alte instituţii cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă din judeţ vor accesa acest grant, pentru a-şi putea face o imagine mai bună asupra modului în care acţionează instituţiile din Norvegia care au atribuţii în acest domeniu. Vom organiza o vizită a partenerilor norvegieni în România pentru a putea continua schimbul de experienţă, ocazie cu care vom invita şi reprezentanţii administraţiei publice locale din judeţul nostru, cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă”, a precizat prefectul de Suceava, Florin Sinescu, referitor la vizita de studiu la Oslo a angajaţilor Prefecturii.
Acest proiect a fost susţinut financiar în cadrul Fondului pentru Relaţii Bilaterale la Nivel Naţional din cadrul Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014, gestionat de Punctul Naţional de Contact, şi a beneficiat de sprijinul Ambasadei Regatului Norvegiei la Bucureşti.