Inaugurarea parţială a rutei ocolitoare a municipiului Suceava, mai precis, a tronsonului III, dintre Pătrăuţi şi Şcheia, dă posibilitate municipalităţii sucevene să înceapă lucrările de reabilitare a podului de peste râul Suceava şi a pasajului rutier de la Iţcani.
„Faptul că s-a dat în folosinţă un prim tronson al rutei ocolitoare ne ajută mult, pentru că anul acesta în oraş sunt foarte multe lucrări care vor bloca traficul, mai ales în zona Iţcani. Punerea în funcţiune a tronsonului dintre Pătrăuţi şi Şcheia ne va permite să deviem traficul pe acolo, ca să putem lucra în tihnă pe acest tronson din Iţcani – Traian Vuia, Cernăuţi, pod şi pasaj”, a declarat ieri primarul Sucevei, Ion Lungu.
Lucrările, care fac parte dintr-un proiect mai mare, de opt milioane de euro, trebuie finalizate anul acesta.
Singurul regret – "Zidul Morţii"
Edilul sucevean a spus că singurul aspect care îl nemulţumeşte în privinţa acestui tronson este acel pilon imens din sensul giratoriu, care a căpătat numele de „Zidul morţii”, unde s-au petrecut mai multe accidente soldate cu pierderi de vieţi.
„Am şi un regret, pentru că acolo, în proiectul iniţial era prevăzut un pasaj suprateran, dar ca urmare a crizei financiare s-a modificat proiectul, apărând acel sens giratoriu – <Zidul Morţii>”, a adăugat Lungu.
Ruta ocolitoare nr. II, prioritatea Zonei Metropolitane Suceava
Problema necesităţii rutelor ocolitoare ale municipiului Suceava a fost abordată şi în şedinţa de ieri a comitetului executiv al Zonei Metropolitane Suceava.
„Un proiect care afectează jumătate din zona metropolitană este cel al rutei ocolitoare numărul doi, pe relaţia Cumpărătura – Bosanci – Ipoteşti – Salcea – Vereşti - spre Botoşani. Ne vom uni forţele toţi cei din zona metropolitană să promovăm acest proiect important pentru Suceava, dar şi pentru celelalte localităţi”, a spus Lungu, care este şi preşedinte al Asociaţiei de tip Zonă Metropolitană Suceava, care are în componenţă 15 localităţi şi peste 200.000 de locuitori.
(14 mar 2015, 19:08:50