Un prim tronson al rutei ocolitoare a Sucevei, de la Șcheia la Pătrăuţi, peste râul Suceava, a fost în sfârşit finalizat şi dat în folosinţă. După ce, în ultimul an, reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale sau ai administraţiei judeţene au anunţat de vreo zece ori că ”în câteva zile se deschide tronsonul trei”, când totuşi acest lucru s-a petrecut, nimeni n-a mai vrut să-şi asume vreo ridicolă festivitate de inaugurare. Deschiderea pentru traficul rutier a celor 5,5 km de drum pentru construcţia căruia au fost necesari aproape şapte ani s-a făcut relativ discret.
Ieri după-amiază, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a informat scurt, printr-un comunicat de presă, că din data de 12 martie 2015, ora 16.00, traficul rutier pentru toate categoriile de vehicule este deschis pe tronsonul III al variantei de ocolire a municipiului Suceava. ”Circulaţia rutieră se va desfăşura astfel: de la km 7+285 - intersecţia DN 17 până la km 12+434 - intersecţia cu DN 2, spre Vama Siret”, se arată în comunicat. Puţin înainte de ora 16.00, câţiva muncitori au îndepărtat indicatoarele de ”acces interzis” de la cele două capete ale drumului şi au salubrizat zona. La numai câteva minute de la darea în folosinţă, un tir înmatriculat în Turcia a şi intrat pe şosea, dinspre Siret spre Vatra Dornei.
Tronsoanele 1 şi 2 au termen de finalizare 1 octombrie 2015
Celelalte două tronsoane ale rutei ocolitoare ar trebui să fie finalizate până la data de 1 octombrie. În perioada imediat următoare vor fi organizate licitaţiile şi teoretic în luna mai ar trebui să înceapă lucrările. Până acum, pe tronsonul E85 - Moara şi Moara - Șcheia lucrările sunt executate în proporţie de aproximativ 88%.
Șantierul la ruta ocolitoare a Sucevei s-a deschis în 2008 şi investiţia ar fi trebuit finalizată în 2012. Mai multe scandaluri şi sistarea, la un moment dat, a finanţării, au amânat până acum construcţia unei şosele de centură a cărei lungime totală nu depăşeşte 12,42 km. Pe traseu mai sunt 16 poduri şi 48 de podeţe. Lucrarea costă circa 200 de milioane de lei fără TVA (aproximativ 46,5 milioane de euro), la care se adaugă alte milioane de euro care s-au plătit sau urmează să se plătească proprietarilor peste ale căror terenuri trece ruta ocolitoare.
(13 mar 2015, 12:23:51
Aici se incheie emisiunea noastra.Sunt Radu.revenim cand ne revenim.