53 de suceveni au reclamat, în primele două luni ale anului, operatorii de telefonie mobilă Telekom, Orange şi Vodafone, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava. Alături de E.ON România, cei trei operatori se menţin în topul celor mai reclamate companii de către suceveni.
Potrivit lui Vasile Latiş, comisar-şef adjunct în cadrul instituţiei sucevene, pentru lunile ianuarie şi februarie, Telekom figurează cu 27 de plângeri, Orange cu 22 şi Vodafone cu patru.
Cât priveşte operatorul Telekom, aspectele reclamate au vizat refuzul societăţii de a rezilia anumite contracte, prelungirea în mod abuziv a contractelor, nerespectarea clauzelor contractuale, informaţii incomplete la încheierea contractului, refuzul înlocuirii unor receivere defecte.
Pentru Orange s-au reclamat informaţiile confuze din contracte, refuzul de reziliere a contractelor, costuri suplimentare la facturi, servicii necorespunzătoare. La Vodafone, s-au contestat facturile nejustificate şi refuzul societăţii de a rezilia anumite contracte.
„La Telekom, 90% dintre cazuri s-au rezolvat amiabil, în favoarea clientului, la Orange, opt plângeri s-au dovedit întemeiate, cinci neîntemeiate şi nouă sunt în curs de soluţionare, iar la Vodafone, două sesizări au fost neîntemeiate”, a mai specificat Vasile Latiş.
Tot în lunile ianuarie şi februarie, pe adresa CJPC Suceava au sosit 12 reclamaţii ce vizează compania E.ON România (zece la E.ON Energie şi două la E.ON Gaz).
Sesizările au vizat contoare defecte, debranşări abuzive etc.
Amenzi de aproape 300.000 de lei
În decursul primelor două luni ale anului, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a efectuat 552 de acţiuni de control, fiind aplicate 283 de amenzi în valoare de 293.500 de lei. În total, sucevenii au depus 242 de reclamaţii.