Întâi reparăm şi apoi inaugurăm. Acesta pare a fi principiul după care se ghidează muncitorii firmei bucureştene care a efectuat lucrările de amenajare a sensului giratoriu de la „zidul morţii”, în vederea deschiderii tronsonului III al şoselei de centură a municipiului Suceava. Ieri, trei muncitori lucrau meticulos la pavelele din amenajarea rutieră, care, deşi puse recent, s-au dislocat. Iritaţi când au văzut reporteri în zonă şi deranjaţi că presa scrie „numai de rău”, aceştia nu au fost prea comunicativi.
Unul dintre ei ne-a lămurit însă cât de cât ce se execută în zonă: “Le mai aşezăm că a îngheţat pe dedesubt astă iarnă, a fost viscol...”. Dacă iarna 2014-2015 a fost una grea, nu putem decât să ne gândim cu groază ce se va întâmpla când vom avea parte de o iarnă „adevărată”.
Chiar dacă problema pavelelor dislocate este una minoră, cert este că avem parte de încă o mostră de bătaie de joc cu privire la ceea ce înseamnă lucrările de la şoseaua de centură, o şosea a cărei inaugurare sucevenii s-au săturat să o tot aştepte. Este suficient să amintim doar de recentele „isprăvi” legate de panourile rutiere care indicau distanţe total greşite. Conform acelor panouri, de la Suceava până la Gura Humorului erau 145 de kilometri, în timp ce aeroportul de la Salcea se găsea în plin centrul Sucevei.
Contactat telefonic pe această temă, Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, a declarat că aceste lucrări de reparaţii intră în responsabilitatea firmei executante, TeoTrans SRL Bucureşti, pe cheltuiala acesteia, iar societatea oricum va fi penalizată pentru întârzieri.
El a precizat că mai sunt de executat o serie de lucrări minore, după care tronsonul III al şoselei de centură, Şcheia-Pătrăuţi, ar trebui finalizat şi dat în folosinţă. Acesta nu a dorit însă să avanseze vreun termen, fapt care nu miră în condiţiile în care numeroasele termene avansate până acum nu au fost respectate.
( 4 mar 2015, 14:11:32