Aproape 12.000 de elevi din judeţ, din clasele a XI-a şi a XII-a, au susţinut ieri prima probă a simulării bacalaureatului, respectiv cea la limba şi literatura română. Numărul de absenţi a fost de 569, dintre care 309 sunt din clasa a XII-a.
Simularea bacalaureatului are loc în perioada 2-6 martie. Testarea este susţinută în 41 de licee, sălile de examen fiind dotate cu aparatură de supraveghere video.
Examenul de simulare continuă pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2014-2015, după cum urmează: limba şi literatura maternă (3 martie), proba obligatorie a profilului (4 martie) şi, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului şi specializării (6 martie). Toate probele sunt scrise. Afişarea rezultatelor va avea loc pe data de 12 martie. Elevii au putut consulta subiectele posibile pe care le pot primi la examen pe http://subiecte2015.edu.ro.
Este al doilea an când elevii de clasa a XI-a susţin simulare pentru bacalaureat. Anul trecut, elevii care sunt acum în clasa a XII-a au susţinut pentru prima dată simularea la clasa a XI-a.
Ce subiecte au primit elevii care susţin în acest an bacul
Durata testării a fost de 3 ore, elevii având de rezolvat trei subiecte cu mai multe cerinţe, notate cu câte 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.
Elevii de clasa a XII-a, de la profilul uman, au primit un text la prima vedere din „Jocurile Danielei”, de Anton Holban, pe baza căruia trebuiau să rezolve mai multe cerinţe care vizau cunoştinţe de vocabular şi capacitatea de a înţelege şi comenta un text la prima vedere. La subiectul al doilea, au avut de redactat un eseu despre influenţa traducerii asupra literaturii naţionale, iar la ultimul subiect elevii trebuiau să realizeze un eseu în care să prezinte tema şi viziunea despre lume într-un text poetic studiat aparţinând lui Tudor Arghezi.
Elevii de clasa a XII-a de la profilul real au primit un text la prima vedere din romanul „Accidentul” de Mihail Sebastian, pe baza căruia trebuiau să rezolve nouă cerinţe. La subiectul al doilea, elevii au avut de scris un text argumentativ despre relaţia dintre părinţi şi copii, iar la subiectul al treilea, un eseu despre opera lui George Bacovia sau Mihai Eminescu.