În cadrul proiectului „Penelul fermecat”, desfăşurat luna aceasta la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI) Suceava, „micii pictori” de la Centrul Şcolar i-au vizitat pe elevii de la Palatul Copiilor Suceava şi au organizat împreună un atelier de pictură, intitulat „Castelul fermecat”, coordonat de profesoara Petronela Rusu.
Unul dintre obiectivele proiectului este implicarea copiilor de la CSEI Suceava în activităţi extraşcolare, prin colaborarea cu copii din învăţământul de masă. La „Castelul fermecat” au participat şi copii cu tulburări din spectrul autist, părinţii acestora şi profesorii colaboratori de la CSEI Suceava: Gabriela Neofet, Florinela Cuconu, Sânziana Golea, Laura Cazan, Marius Enică. Copiii au fost stimulaţi şi încurajaţi prin activităţile artistico-plastice să lucreze împreună cu colegii lor de la Cercul de pictură al Palatului Copiilor Suceava. Coordonatorii activităţii au declarat că această colaborare şi lucrul în echipă „susţin procesul de integrare, dezvoltare personală şi socializare a copiilor cu Cerinţe Educative Speciale (CES). Tehnicile de art-terapie utilizate au oferit oportunitatea acestor copii de a explora un alt mediu, de a-şi exprima prin intermediul creaţiilor plastice diversele trăiri personale, pe care cu greu le-ar putea spune în cuvinte”.
Cu acordul profesoarei Beatrice Choleva, directoarea Palatului Copiilor Suceava, copiii cu dificultăţi de învăţare au vizitat cercurile de artă textilă, artă decorativă, sala de dans, secţia de jurnalism, atelierul de confecţii din cadrul Palatului Copiilor. Directoarea CSEI Suceava, profesoara Camelia Darie, a declarat că „activitatea de la Palatul Copiilor a reprezentat pentru copiii noştri o altă formă de cunoaştere, de educaţie, de cultivare a stimei de sine. Astfel, au putut învăţa lucruri noi într-un mediu plăcut şi într-o atmosferă relaxantă, alături de colegii lor din şcoala de masă.”