Panourile rutiere dispuse în amenajarea rutieră de la „zidul morţii”, în vederea deschiderii tronsonului III al şoselei de centură, de la Şcheia la Pătruţi, se dovedesc o bătaie de joc generalizată. Pe de o parte, responsabilii de montarea halucinantului panou care a modificat harta Moldovei şi cea a Ardealului, contactaţi ieri de Monitorul de Suceava, au avut o atitudine de acceptare a vinei, însă, pe de altă parte, au încercat să paseze responsabilitatea principală către alţii.
Totuşi, nimeni nu a avut timp să observe, în teren, că şi alte panouri sunt departe de realitate. De exemplu, unul dintre panouri informează şoferii că au de parcurs doar 6 kilometri până la aeroportul din Salcea. Adică exact cât este distanţa, conform aceluiaşi panou, până în centrul municipiului Suceava.
145 de kilometri de la Suceava la Gura Humorului
Pentru a relua firul evenimentelor, amintim că sâmbătă muncitorii firmei Teo Trans Consulting Bucureşti, cei care au preluat lucrările de finalizare a tronsonului III al şoselei de centură, au montat un panou privind distanţele rutiere care nu avea absolut nimic în comun cu realitatea.
Astfel, conform panoului care a fost dat jos abia duminică seară, de la Suceava la Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc 148 de kilometri, de la Suceava la Bistriţa 159 de kilometri, în timp ce de la Suceava la Dej ar fi numai 179 de kilometri. Distanţa până la Cluj-Napoca a fost şi ea scurtată aproape la jumătate, de la peste 300 de kilometri la 182 de kilometri.
Şefii de la Secţia de Drumuri Naţionale Suceava vor ajunge în faţa unei comisii de disciplină
În faţa acestor aberaţii, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, Ovidiu Laicu, reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pe Moldova, a tunat inclusiv la adresa subordonaţilor de la Suceava.
El a explicat că panoul a fost scris greşit de firma executantă, Girod Timişoara, însă asta nu scuză cu nimic firma care a comandat panoul, Teo Trans.
„În momentul în care pui un panou pe un drum naţional, când pui ceva la cineva în curte, îi ceri acordul. Ei nu ne-au informat şi au montat panoul de capul lor în ziua de sâmbătă. Asta nu este însă o scuză pentru colegii mei de la Secţia de Drumuri Naţionale Suceava, care nu au văzut o zi întreagă acel panou aberant”, a declarat inginerul Ovidiu Laicu.
El a subliniat că a dispus constituirea unei comisii de anchetă în cadrul căreia se vor propune măsuri de sancţionare faţă de şefii Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava, care aveau obligaţia să monitorizeze strict fiecare pas al lucrării.
Ovidiu Laicu a mai spus că faţă de firma executantă a lucrării se vor lua măsuri de sancţionare conform clauzelor contractuale care nu au fost respectate.
Cum explică gafa reprezentantul firmei executante
Am reuşit ieri să luăm legătura, telefonic, şi cu unul dintre şefii firmei Teo Trans. Alin Andriaş a încercat să explice cum s-a putut monta un astfel de panou.
„Panoul a fost montat de o echipă de muncitori, în condiţii de zăpadă şi frig, şi nu s-au observat erorile privind poziţiile kilometrice. Aceste panouri vin în pachete foarte mari, eu nu pot să le desfac pe toate în şantier pentru că le-aş deteriora. Dacă ar fi venit cineva de la Secţia de Drumuri Suceava nu s-ar fi ajuns aici. Ei fiind din zonă, şi-ar fi dat seama imediat că sunt greşeli”, a explicat Alin Andriaş.
Rezumând ce a spus acesta, panoul a fost scris greşit de firma subcontractantă de la Timişoara, iar echipa de muncitori, formată din oameni care nu sunt din Suceava, nu şi-a dat seama de eroare. În plus, o parte din vină a fost transferată spre cei de la Drumuri Naţionale.
Panoul cu distanţele rutiere greşite a fost demontat şi trimis la firma din Timişoara, care va trebui să-l refacă şi să trimită varianta corectă până la finele acestei săptămâni.
Distanţa până la Botoşani, o altă mare problemă
Reporterii Monitorului de Suceava care s-au deplasat ieri la faţa locului aveau să constate că şi alte indicatoare montate recent prezintă erori. În afara panoului care a mutat aeroportul de la Salcea în plin centrul Sucevei, o altă problemă este legată de distanţa până la Botoşani. Dacă pe unul dintre panouri distanţa până la Botoşani este de 49 de kilometri, imediat, după aproximativ o sută de metri, distanţa de parcurs până în municipiul din judeţul vecin se reduce la 47 de kilometri. Sunt erori care spun totul despre cum s-a făcut semnalizarea în vederea deschiderii oficiale a tronsonului III al şoselei de centură. Ultimele termene avansate pentru deschiderea porţiunii de şosea de centură de la Şcheia şi până la Pătrăuţi, pe E 85, sunt finele acestei săptămâni ori mijlocul săptămânii viitoare.
(10 feb 2015, 11:22:06
Ca drept dovada ca lucrarile la soseaua de centura nu au fosst deloc verificate..doar indicotoarele au fost singurele care pot demonstra acest lucru) ma distreaza de mor de explicatii pot da acesti indivizi care ne sug banii