Până la finele acestei luni, conducerea municipalităţii sucevene trebuie să facă pregătirile necesare pentru scoaterea la licitaţie a activităţii de salubrizare menajeră. Aceasta este prestată în prezent de firma Rosal, în baza unui contract semnat în 2007, care expiră în data de 15 aprilie 2015.
„Am stabilit cu noul viceprimar, Lucian Harşovschi, să avem o discuţie preliminară cu consilierii locali, să ajungem la un consens cu propunerile de îmbunătăţire a serviciului de salubritate menajeră, astfel încât să avem un caiet de sarcini şi toate anexele necesare la sfârşitul lunii, să putem intra cu proiectul de hotărâre în şedinţa de Consiliu Local”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Printre elementele de noutate prinse în caietul de sarcini al viitoarei licitaţii de salubrizare menajeră se numără obligaţia noului operator de a realiza pe cheltuială proprie 80 de platforme subterane, pe lângă modernizarea celorlalte 250 de platforme supraterane.
„Aceasta este o promisiune făcută anterior, care va fi şi realizată, să avem în zonele aglomerate din oraş buncăre îngropate pentru colectarea deşeurilor. În acest fel vom scăpa de disconfortul creat de mirosuri, dar şi de mizeria rămasă în urma celor care scormonesc prin gunoaie”, a explicat viceprimarul Lucian Harşovschi.
O altă prevedere importantă se referă la dotarea tuturor caselor cu containere de colectare a deşeurilor menajere.
În acest mod, toate cele 5.500 de case din municipiul Suceava vor fi dotate cu eurocontainere de 120 de litri sau de 240 de litri, care vor fi înlocuite după şase ani de zile.
Noul contract de salubrizare menajeră a Sucevei urmează să fie încheiat pentru o perioadă de şapte ani, cu posibilitate de prelungire pe încă 3,5 ani, conform prevederilor legale.