Alungarea pietonilor de pe trotuare – fenomen tot mai vizibil în municipiul Suceava, nu doar în zonele centrale, aglomerate, ci şi în cartiere, va predomina în continuare, cât timp singura măsură luată de autorităţi sunt amenzile, care se dau când şi când.
Blocarea trotuarelor din dreptul parcului Universităţii de zeci de maşini urcate cu totul pe zona dedicată pietonilor este doar un exemplu, care se regăseşte în mai toate cartierele Sucevei.
Strada Vasile Bumbac, care face legătura între parcările subterane şi Palatul de Finanţe, este un adevărat coşmar pentru pietoni, care nu au liber nici un trotuar, ambele, de o parte şi de alta a drumului, fiind folosite drept parcări.
Tot în apropiere de parcările subterane, adică într-o zonă unde şoferii ar avea unde să lase maşinile, pe strada Ştefan cel Mare, în faţa Palatului Administrativ, trotuarul de lângă clădire a dispărut cu totul din cauza maşinilor parcate acolo fără nici o jenă, pietonii fiind forţaţi să meargă pe spaţiul verde, care se distruge tot mai mult de la o zi la alta.
Exemplele pot continua, în orice zonă a Sucevei, şoferii ocupând cu o nonşalanţă totală trotuarele, fără a le lăsa pietonilor nici un spaţiu pe unde să mai circule, forţându-i să iasă în stradă şi să se expună la pericole.
Conform legii, oprirea sau staţionarea unui vehicul pe trotuar, parţial sau total, este permisă numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minim un metru lăţime înspre marginea opusă părtii carosabile, pentru circulaţia pietonilor.
Poliţia Locală, singura responsabilă pentru amendarea celor ce ocupă trotuarele
Conform unui protocol încheiat anul trecut între Poliţia Rutieră şi Poliţia Locală Suceava, poliţiştii din subordinea primăriei sunt singurii responsabili de sancţionarea şoferilor care parchează pe trotuare, blocând accesul pietonilor.
„Acţiunile Poliţiei Locale s-au concentrat mai mult în zona centrală a municipiului, unde există şi alternativă pentru cei care caută un loc de parcare”, a spus viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Recent, consilierul local Daniel Prorociuc a remarcat că numărul amenzilor date pentru parcare neregulamentară a crescut de patru ori anul trecut - 1.247, comparativ cu mai puţin de 300 în 2013, dar a precizat că Poliţia Locală şi-ar putea face întreaga normă de amenzi într-o singură zi numai pe una din străzile din centrul oraşului.
Blocarea roţilor, ca în alte oraşe, evitată la Suceava
În vreme ce în alte localităţi, pentru disciplinarea şoferilor, zi de zi străzile sunt patrulate de echipe care se ocupă cu blocarea roţilor vehiculelor parcate neregulamentar în zone unde le este interzisă în mod expres staţionarea, ori chiar se practică ridicarea maşinilor, care pot fi recuperate doar contra cost, la noi, aceste variante sunt excluse.
„Amenzile sunt principala metodă de disciplinare a şoferilor. Blocarea roţilor vehiculelor parcate neregulamentar, care se aplică în alte oraşe, ridică o serie de probleme de legalitate, ar necesita personal suplimentar sau asocierea cu o firmă care să presteze acest serviciu”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
În opinia acestuia, cea mai bună soluţie rămâne crearea de locuri de parcare, inclusiv în zonele intens circulate.
„Strada Universităţii şi bulevardul George Enescu, unde s-au semnalat astfel de probleme, intră de anul acesta în modernizare şi vor fi create mult mai multe locuri de parcare. La fel se va proceda şi în alte zone, încât, prin amenzi şi oferirea de alternative, şoferii să înveţe să-i respecte pe ceilalţi participanţi la trafic”, a adăugat viceprimarul Sucevei.
( 3 feb 2015, 22:42:09