La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava s-au înregistrat anul trecut 1.497 de reclamaţii, în topul nemulţumirilor sucevenilor plasându-se, la fel ca în anii anteriori, cele trei companii de telefonie mobilă, cu 100 de reclamaţii, şi SC E.ON România, cu 139 de plângeri formulate.
Cât priveşte SC E.ON România, sucevenii au formulat 19 reclamaţii la contractele de furnizare a gazelor naturale şi 120 de plângeri la serviciile de furnizare a energiei electrice. În 2013, numărul petiţiilor care au vizat E.ON au fost de 56, mai puţin de jumătate comparativ cu anul trecut.
Vasile Latiş, comisar-şef adjunct în cadrul instituţiei, a menţionat că nemulţumirile sucevenilor au în vedere aspecte precum: modul de întocmire a facturilor, debranşări abuzive, contoare defecte, taxe de rebranşare abuzive.
„Sunt mulţi suceveni care vin la noi şi spun că nu înţeleg factura. Aici nu putem interveni. Sunt reglementări ale Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, care au vizat acest tip de factură. Noi doar putem verifica dacă s-a respectat acel tip de reglementare”, a mai spus Vasile Latiş.
Cât priveşte operatorii de telefonie mobilă, potrivit lui Vasile Latiş, „aspectele reclamate au vizat refuzul societăţii de a rezilia anumite contracte, telefoane cu multiple defecte în perioada de garanţie, prelungirea în mod abuziv a contractelor”.
Vasile Latiş a mai menţionat că reclamaţiile care vizează serviciile bancare au fost, în 2014, mai puţine decât în anii precedenţi, lunar înregistrându-se circa 4-5 plângeri.
Peste 3.800 de controale, în 2014
Anul trecut, CJPC Suceava a efectuat 3.811 acţiuni de control, în urma cărora s-au dat 1.618 amenzi, în valoare de 2.119.550 de lei.
Acţiunile inspectorilor au vizat bunuri alimentare, bunuri nealimentare şi prestările de servicii.
Tematicile de control pentru produsele nealimentare s-au referit la modul de etichetare, prezentare şi promoţiile pentru produsele textile, jucării, rechizite, articole sportive, piese auto, anvelope, articole de uz gospodăresc, materiale de construcţii, ornamente specifice sărbătorilor de iarnă etc.
În ceea ce priveşte tematicile care au vizat prestatorii de servicii, au fost verificate activităţile de prestări servicii în alimentaţia publică, cabinetele de întreţinere şi înfrumuseţare corporală, spălătoriile auto, serviciile funerare, de schimb valutar etc.
Legat de bunurile alimentare, acestea au fost verificate, cu precădere, în perioada sărbătorilor de Paşti şi Crăciun.
Din cele 1.497 de reclamaţii înregistrate anul trecut la CJPC Suceava, 70% dintre acestea au fost întemeiate sau parţial întemeiate. Numărul de reclamaţii a fost aproape dublu faţă de 2013, când s-au înregistrat 783 de plângeri.