O tânără care avea tot viitorul în faţă a fost ucisă ieri la prânz, pe o trecere de pietoni în Bucureşti. Alina Mihaela Ţuca, de 21 de ani, fostă elevă a Colegiului Naţional „Petru Rareş” Suceava, studia de câţiva ani medicina la Facultatea „Carol Davila” din Bucureşti. Din păcate pentru ea, ziua de 14 ianuarie avea să fie şi ultima pe acest pământ.
Ieri, în jurul orei 13.45, atunci când studenta a ieșit din sediul Institutului de Medicină Legală „Mina Minovici”, unde participase la un examen de etică, a încercat să traverseze şoseaua Bârzan-Vitan.
Deşi se afla pe trecerea de pietoni, suceveanca nu a fost observată de şoferul unui tir, care a lovit-o în plin şi a ucis-o.
„Din datele pe care le avem, șoferul tirului, cel mai probabil, nu a observat-o pe tânără. A acroșat mai întâi o autoutilitară pe care a proiectat-o într-un stâlp, apoi a lovit-o pe fată”, a precizat pentru Evenimentul Zilei purtătorul de cuvânt al Brigăzii de Poliție a Capitalei, Andrei Codău. În urma impactului, Alina Mihaela Ţuca a murit pe loc.
Conducătorul autotrenului s-a apărat însă, susținând că studenta nu a traversat pe trecere. În plus, se pare că acesta era băut, aparatul alcooltest arătând o alcoolemie de 0,29 mg/l de acool în aerul expirat.
Polițiștii încercau aseară să afle circumstanțele reale în care s-a produs incidentul.
Alina Mihaela Ţuca absolvise Colegiul Naţional „Petru Rareş” în 2012 şi îşi dorea să devină medic. Profesorii care au aflat de această tragedie au rămas practic fără cuvinte.
Anca Greculeac, director adjunct al Colegiului Naţional „Petru Rareş”, care i-a fost profesor de fizică Alinei Mihaela Ţuca, a precizat că fata era una foarte matură şi îşi dorea să devină medic. „Este o veste şocantă şi deplângem cu toţii ceea ce s-a întâmplat. Era o fată foarte muncitoare şi foarte serioasă, iar rezultatele pe care le-a avut la colegiul nostru au fost unele foarte bune”, a precizat Anca Greculeac.
(15 ian 2015, 14:16:28
Dacă ajungi foarte repede la destinaţie nu înseamnă că eşti un şofer bun. Un şofer priceput este cel care anticipează pericolele pe şosea şi acţionează astfel încât să le evite încă înainte ca ele să se producă sau să-şi producă efectele. Altfel spus, un şofer bun este cel care ştie să evite problemele, nu cel care are şanse mari să le producă.
Scoala de soferi trebuie structurata pe practica mai multa. În România, 80% dintre şoferii puşi într-o situaţie limită se pierd cu firea şi scapă maşina de sub control.