E.ON România a anunţat printr-un comunicat de presă că de la începutul acestui an funcţionează noua companie E.ON Distribuţie România, primul distribuitor integrat de gaze naturale şi electricitate din România. Operaţiunea a fost realizată prin absorbţia companiei E.ON Moldova Distribuţie (EMOD) de către E.ON Gaz Distribuţie (EGD), urmată de redenumirea acesteia din urmă E.ON Distribuţie România (EDRO). Reprezentanţii E.ON România au precizat că E.ON Distribuţie România operează o reţea de gaze naturale în lungime de peste 20.000 km şi o reţea de electricitate de peste 80.000 km care deservesc în total circa 3 milioane de clienţi şi acoperă judeţele din partea de nord a României (Suceava, Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Neamț, Bacău).
Directorul general al E.ON România, Frank Hajdinjak, a declarat că „fuziunea celor două companii din cadrul E.ON România a fost un proces firesc prin care s-a realizat o procedură de reorganizare intra-grup având ca scop principal creşterea eficienţei pe termen lung, ca rezultat al optimizării costurilor comune. Realizată în contextul liberalizării pieţei de energie, această operaţiune ne va permite şi mai departe îmbunătăţirea activităţilor la nivel intern şi dă posibilitatea creşterii calităţii serviciilor oferite pe piaţă”.
Compania E.ON Distribuţie România, susţin reprezentanţii ei, va continua să investească sume considerabile în modernizarea şi extinderea reţelelor, obiectivul său major fiind cel de a asigura securitatea şi siguranţa consumatorilor de gaze naturale şi energie electrică.
Avantajele fuziunii: „Posibilitatea creării unei singure interfeţe cu clienţii pentru gestionarea întreruperilor, a noilor branşări”
Procesul de fuziune, în opinia conducerii E.ON România, duce la o serie de avantaje pentru clienţi, cum ar fi, de exemplu, „posibilitatea creării unei singure interfeţe cu aceştia pentru gestionarea întreruperilor, a noilor branşări, ca şi a serviciilor privind reţelele de distribuţie. Totodată, crearea unei singure interfeţe pentru domeniul distribuţiei va contribui şi la dezvoltarea relaţiei cu autorităţile şi cu partenerii contractuali”.
Cele două companii aveau înainte de fuziune aproximativ 300.000 de clienţi comuni, iar aproximativ 35% din aria de acoperire operaţională reprezenta aria geografică comună pentru licenţele de distribuţie a gazelor naturale şi a energiei electrice în România. Pe lângă optimizarea costurilor comune generale și de administrare, care rezultă în mod natural din procesul de fuziune, au precizat reprezentanţii E.ON, noua companie va desfăşura acțiuni strategice unitare pe partea de distribuție a energiei (gaz și electricitate), cu obiectivul de a se asigura gestionarea optimă a activelor aferente activităţilor de distribuţie.
Prin această fuziune, compania E.ON urmăreşte „creșterea potențialului tehnic și de resurse umane, respectiv construirea unei structuri organizatorice unitare, bazată pe procese și instrumente de lucru comune, menită să susțină o dezvoltare riguroasă a afacerii prin obținerea unuirandament optim al resurselor”.