Magazinul de bricolaj din cadrul complexului comercial Iulius Mall Suceava, Bricostore, va fi transformat anul acesta în Brico Depot, dar fără a fi închis vreun moment pentru lucrările de rebranding. Practic, transformarea se va face cu „uşile deschise”, prin remodelarea anumitor zone, în care nu vor avea acces clienţii.
Decizia le aparţine britanicilor de la Kingfisher, care au preluat în 2013 cele 15 magazine Bricostore din România. Dacă până acum englezii au preferat să închidă vechile magazine, pentru a le remodela şi redeschide sub brandul Brico Depot, pentru ultimele şase magazine Bricostore din provincie s-a decis ca schimbările să se facă cu „porţile deschise”.
În această situaţie se află magazinele Bricostore Brăila, Focşani, Drobeta Turnu Severin, Constanţa, Suceava, Călăraşi, conform informaţiilor obţinute de Economica.net.
Una dintre caracteristicile conceptului Brico Depot se referă la numărul limitat de produse. Retailerul va comercializa 12.000 de produse, faţă de 30.000 cât existau în magazinele Bricostore. De exemplu, în magazinele în care schimbările s-au efectuat deja, britanicii au renunţat la gama de produse de grădinărit. În schimb, au păstrat restul de game, oferta fiind organizată ţinând cont de trei poli de interes: materiale de construcţii, amenajări interioare şi partea tehnică cu unelte necesare activităţilor de construcţii. Furnizorii au fost preluaţi în cea mai mare parte, încât gama de produse pusă la dispoziţie nu va fi cu mult diferită.
Britanicii de la Kingfisher vor să aibă 50 de magazine (depozite) la nivel local în următorii ani, în încercarea de a-i ajunge pe cei care gestionează reţelele Dedeman şi Praktiker, în cursa pentru extinderea teritorială. Noul profil al magazinelor Brico Depot este axat mai mult pe cantitate mare şi pe un număr de angajati redus. Potrivit reprezentantilor Brico Depot, în fiecare magazin nou deschis vor lucra aproximativ 70 de angajaţi, aproximativ jumătate din personalul care lucra în magazinele Bricostore înainte de preluarea de către Kingfisher.