O Românie echilibrată, mai multe locuri de muncă, mai puţini români plecaţi peste hotare, respectarea Constituţiei, responsabilitate, onestitate şi viziune sunt câteva dintre atribuţiile şi calităţile pe care ar trebui să le aibă preşedintele României, în opinia unor elevi ai Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Suceava.
Aceştia i-au scris scrisori preşedintelui României, consemnându-şi speranţele, aşteptările şi dorinţele pe care le au de la liderul ţării. Şcolarii, toţi din clasa a VII-a, nu au ezitat să-i ofere acestuia şi câteva sfaturi şi propuneri sau să-i dea sugestii şi recomandări pentru mandatul său.
Scrisorile au fost redactate în cadrul proiectului „,Scrisoare către viitorul Preşedinte al României” care a fost demarat puţin înainte de alegeri şi care s-a încheiat recent.
„Sunt gândurile elevilor mei către preşedintele ţării. Înainte de alegeri, elevii aveau tot felul de curiozităţi în legătură cu preşedintele, responsabilităţile acestuia şi alegeri în general. Am studiat împreună cu ei Constituţia, prerogativele preşedintelui, îndatoririle, astfel că au făcut scrisorile în cunoştinţă de cauză”, transmite Carmen Posmangiu, iniţiatoarea proiectului şi consilier şcolar în cadrul unităţii menţionate.
Carmen Posmagiu a mai adăugat că în proiect au fost implicaţi elevi de clasa a VII-a din patru clase, astfel că au fost redactate peste 100 de scrisori.
16 dintre ele au fost trimise, acum câteva zile, către Palatul Cotroceni.
„Proiectul a fost realizat la orele de civică. A plăcut copiilor, iar aceştia şi-au exprimat gândurile curat, cu implicare şi responsabilitate”, a mai explicat Carmen Posmangiu.
Mesajele elevilor către preşedinte
Eleva Ana Lămăşanu scrie că îşi doreşte ca noul preşedinte să fie diferit de cei dinainte, să fie un om pacifist, care, mai întâi de toate, trebuie să-şi iubească ţara.
„Avem mare potenţial, dar ne trebuie un conducător care să ne reprezinte şi să vadă în noi ce alţii nu văd. Ar fi păcat să ne risipim valorile”, a consemnat eleva.
Colega sa Smaranda Mocanu îi scrie preşedintelui dat fiind faptul că îi pasă de viitorul ei şi al tuturor cetăţenilor acestei „minunate ţări”.
Eleva îşi exprimă dorinţa ca noul preşedinte să fie corect, echidistant, cinstit şi onest.
„Sunt conştientă că nu preşedintele rezolvă problemele economice, sociale, culturale ale ţării, dar poate avea un cuvânt greu de spus. E adevărat că nu face el autostrăzi, nu repară drumuri, nu opreşte numărul de accidente, nu face curăţenie în oraşe, nu ne face să fim mai buni sau mai harnici, dar POATE prin puterea exemplului, prin discuţii şi diplomaţie, printr-o bună colaborare cu Guvernul ţării să schimbe, să înlocuiască, dacă e cazul, legi, care, bine gestionate, schimbă abordarea, viziunea şi creează locuri de muncă, finanţează învăţământul, sănătatea şi toate sectoarele de activitate care duc la încredere, prosperitate şi armonie în ţară”, scrie eleva.
O altă elevă, Sabina Munteanu, îi cere preşedintelui să promoveze olimpicii care obţin rezultate bune în cadrul concursurilor şcolare, să li se asigure condiţii pe măsura capacităţilor lor, astfel încât aceştia să nu fie nevoiţi să părăsească România şi să-şi pună inteligenţa în serviciul acestei ţări.
Sabina Munteanu mai scrie şi despre importanţa bunei funcţionări a sistemului sanitar - „Faceţi economie la salariile şi multele indemnizaţii ale parlamentarilor, la maşinile de lux şi daţi banii la sănătate. Un popor bolnav nu poate duce o ţară spre progres”. Iar eleva conchide: „Scrieţi-vă numele frumos în istorie, domnule Preşedinte!”