La finele lunii decembrie, după o perioadă primăvăratică, cu temperaturi foarte ridicate, iarna şi-a intrat în drepturi, venind asupra noastră cu toate forţele – ninsoare, viscol şi ger.
Drumarii de la Diasil au intervenit continuu, chiar de duminică seara, de la primii fulgi, ceea ce a făcut ca cel puţin pe arterele principale, dar şi pe multe dintre cele secundare, să se circule destul de bine, mai ales că ninsoarea nu s-a oprit un moment.
Cu toate intervenţiile, cu toate că pe străzi s-au aruncat cantităţi uriaşe de antiderapant, zăpada şi viscolul au îngreunat traficul rutier şi cel pietonal, care, din fericire, nu a mai fost atât de aglomerat ca în zilele dinaintea Crăciunului.
Fie pentru că au fost speriaţi de vremea potrivnică, fie că au avut liber şi nu au mai mers nici copiii la şcoală, cert este că multe maşini au rămas ieri parcate, fiind acoperite de un strat gros de zăpadă.
Primele intervenţii, duminică, la ora 20,00
Atenţionările de cod galben de ninsori şi viscol au fost luate în serios de cei care răspund de activitatea de deszăpezire.
„S-a intervenit pe străzi încă de duminică seară, de la ora 20.00, iar intervenţiile au continuat întreaga noapte, cu utilajele firmei de salubrizare şi cu reprezentanţii primăriei care au fost pe teren”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.
Cu toate că s-a lucrat la foc continuu, ninsoarea ce nu a încetat şi viscolul au zădărnicit o parte din eforturi.
„Eficienţa lucrărilor nu este atât de mare în condiţii de viscol, pentru că în scurt timp după ce strada este curăţată se aşează un nou strat de zăpadă, dar s-a asigurat o circulaţie cât de cât normală”, a precizat edilul sucevean.
Pentru a verifica cât de bine şi-au făcut treaba drumarii, Lungu a făcut o inspecţie în teren, cu directorul firmei de salubrizare lângă el.
„Se circulă mai greu, în condiţii de iarnă, dar s-a circulat fără evenimente deosebite. Dar s-a intervenit cu toate cele 25 de utilaje şi la fel se va face şi în zilele următoare, după încetarea ninsorilor, până când asfaltul va fi adus la negru, cum se spune. Am mai avut ceva observaţii în zonele de pantă, precum cea de la Grupul Şcolar, unde le-am cerut să intervină cu o cantitate mai mare de material antiderapant”, a mai spus Ion Lungu.
La fel ca oriunde în lume, prioritate la deszăpezire o au arterele principale, încât pe străzile din cartiere, unde s-a ajuns mai rar, cantitatea de zăpadă depusă pe carosabil era mai mare.