Din toamna acestui an, elevii din nouă şcoli sucevene au în orarul săptămânal o disciplină nouă – şahul.
Orele de şah au fost introduse în şcoli ca materie opţională, la clasele primare, în patru unităţi din mediul urban şi cinci unităţi din mediul rural, toate incluse în Programul naţional „Educaţie prin Şah în Învăţământul Preuniversitar”, demarat de Federaţia Română de Şah.
Potrivit prof. Adrian Boicu, inspector de educaţie fizică şi sport, „la începutul anului şcolar, elevilor şi părinţilor li s-a prezentat acest opţional. De cealaltă parte, nouă profesori selectaţi în cadrul proiectului au urmat cursuri la Casa Corpului Didactic pentru a putea preda această disciplină”.
Şcolile unde elevii din clasele primare învaţă noţiuni introductive din şah sunt: Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Suceava, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Gura Humorului, Şcoala Gimnazială „Bogdan Vodă” Rădăuţi, Liceul Tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca, Şcoala Gimnazială Valea Moldovei, Şcoala Gimnazială Râşca, Şcoala Gimnazială Putna, Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dolhasca.
Proiectul va fi demarat pe durata a doi ani şcolari, până în august 2016.
Ministerul Educaţiei informa că „elevii vor avea ocazia să se familiarizeze cu tabla de şah, cu regulile de joc şi să decodifice semnificaţia semnelor convenţionale utilizate în partida de şah. Exerciţiile de interpretare, observaţia, simularea unor situaţii de joc, calculul unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu".
Cele nouă şcoli vor primi câte un manual şi zece table de şah
Adrian Boicu a mai menţionat că cele nouă şcoli sucevene vor primi, săptămâna viitoare, o donaţie din partea Federaţiei Române de Şah, respectiv câte un manual şi zece table de şah.
În total, 500 de şcoli din toată ţara, care participă la activităţile desfăşurate în cadrul programului naţional „Educaţie prin Şah în Învăţământul Preuniversitar”, vor primi o donaţie. Donaţia reprezintă unul dintre angajamentele Federaţiei de Şah faţă de cele 500 de unităţi școlare, ca urmare a protocolului semnat, în primăvara acestui an, între Ministerul Educaţiei şi federaţie. Cele 500 de unităţi de învăţământ au fost selectate pe baza unor criterii clare: existenţa unor cluburi de şah, dorinţa elevilor de a practica şahul în şcoli, existenţa profesorilor care pot preda şahul, ca disciplină, participarea la concursuri naţionale sau internaţionale.