Actriţa din Suceava Mădălina Anea, care face parte din valul noii generaţii de actori, cu un palmares bogat, cu apariţii în filme (scurtmetraje şi lungmetraje), teatru, producţii TV, videoclipuri şi reclame, s-a alăturat Campaniei „Dor de românesc” , devenind pentru câteva săptămâni ambasadoarea Bucovinei. Proiectul, lansat în luna octombrie, care se termină pe 10 decembrie, a dedicat câte o săptămână plină de poveşti şi doruri celor zece regiuni ale ţării, care au fost reprezentate pe parcurs de câte o ambasadoare desemnată pentru fiecare zonă. Alături de Mădălina, care a spus că dorurile ei se regăsesc în tot ceea ce face, la campanie au participat artista Eglantina Becheru, ca ambasadoare a Olteniei, jurnalista şi producătoarea Nata Albot, ca Ambasadoare a Basarabiei, cântăreaţa Paula Seling, ca ambasadoare a Maramureşului, vedeta TV Iuliana Tudor, ca ambasadoare a Munteniei, Adela Pârvu, jurnalist şi blogger de design interior, ca ambasadoare a Transilvaniei, Ana Morodan, fashion blogger de renume în peisajul românesc, ca ambasadoare a Crişanei, şi Camelia Căpitanu, prezenţă remarcabilă în lumea televiziunii şi a universului culinar, ca ambasadoare a Moldovei.
„Cel mai mare dor al meu este câmpul cu flori de acasă. Iubesc florile şi iubesc libertatea”
Organizatorii Campaniei „Dor de românesc” au prezentat-o pe suceveanca Mădălina Anea ca pe o persoană „care în orice scenariu nou de teatru sau film identifică părţi din ceea ce o defineşte şi o reprezintă cu adevărat. Campania noastră i-a evocat dorul de casă, de câmpurile cu flori în care mirosul de iarbă proaspătă la răsărit sau de pământ încălzit de soarele fierbinte al zilei i-a rămas întipărit în memoria afectivă”.
Pe site-ul ei, madalina.anea.ro, suceveanca scrie în calitate de “actriţă, copil, femeie, artist” despre cărţi, idei, evenimente, sport, viaţă, discuţii, filme, fotografie, muzică şi dragoste.
„Dor de românesc” (www.dorderomanesc.ro) este un spaţiu comun de manifestare a celor mai îndrăgite momente din trecut evocate de plaiurile acestei ţări, fie că este vorba de amintirea unui loc, a unei persoane, a unui parfum, a unei stări.
Cu emoţie, Mădălina povesteşte despre însemnătatea acestor sentimente ce se regăsesc în tot ceea ce face: „De fiecare dată când încep un nou proiect, o piesă de teatru sau un film, când sunt la prima lectură, apelez instinctiv la dorurile mele. Cel mai mare dor al meu este câmpul cu flori de acasă. Iubesc florile şi iubesc libertatea.”
Nicoleta Chirică, fondator şi designer Iutta, iniţiatorul Campaniei „Dor de românesc”, a spus că „pentru această campanie am colaborat cu femei ce au o energie extraordinară, care ne inspiră prin pasiunile şi proiectele lor. Poveştile lor de dor sunt foarte diverse, dar, în acelaşi timp, sunt unite de un numitor comun: dragostea pentru ceea ce înseamnă românesc. Atât dorurile lor, cât şi ale participanţilor la campania online vor fi sintetizate într-o creaţie ce se va contura la final de proiect, numită „Dor călător”.
Împărtăşiţi-vă dorul de românesc
Cititorii sunt invitaţi să acceseze platforma www.dorderomanesc.ro pentru a afla mai multe detalii despre campanie, să descopere cât mai multe poveşti emoţionante din toate zonele geografice ale României şi Basarabiei, dar mai ales să îşi împărtăşească, la rândul lor, dorul, precum au făcut cei peste 300 de participanţi până în prezent. Campania, pe lângă elementul online, va fi încununată de un traseu fotografic naţional pentru promovarea turismului românesc, a brandului de ţară şi susţinerea obiceiurilor specifice fiecărei zone.
Iutta este un atelier de creaţie care are în portofoliu genţi şi accesorii din piele cu motive de inspiraţie tradiţională. Noua colecţie aduce la un loc zece motive româneşti din diferite zone ale ţării şi, odată cu ele, dorurile faţă de regiunile respective: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia, Moldova, Dobrogea, Maramureş, Banat şi Crişana.