Consiliul Local al comunei Dărmăneşti a adresat o solicitare Consiliului de Administraţie al Zonei Metropolitane Suceava, de a adera la această asociaţie în vederea realizării unui proiect al Consiliului Judeţean Suceava, cu impact regional.
Primarul de Suceava, Ion Lungu, a declarat, ieri, în conferinţă de presă, că este vorba despre înfiinţarea Punctului intermodal de transport Dărmăneşti. Lungu a afirmat că solicitarea venită din partea comunei Dărmăneşti, susţinută şi de Consiliul Judeţean Suceava şi de Ministerul Transporturilor, va fi analizată astăzi de CA. Consiliul Local Dărmăneşti a anunţat deja că pune la dispoziţe o suprafaţă de teren pentru acest obiectiv, CJ a actualizat proiectul la noile condiţii, astfel încât în exercitiul bugetar european 2014-2020 se poate trece la finanţarea efectivă.
Stabilirea amplasamentului la Dărmăneşti este urmare a analizei rutelor de tranzit din România, zona Suceava prezentând interes deoarece este amplasată pe Sectorul paneuropean 9, pe secţiunea Siret - Suceava - Bacău - Mărăşeşti – Tişiţa, fiind propusă pentru extinderea reţelei TNT pe secţiunea Petea - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Suceava - Rădăuţi, graţie potenţialului de conectare la reţelele de transport rutier, feroviar şi aerian.
Zona Metropolitană Suceava întruneşte cele mai bune condiţii pentru a fi partener în proiect, astfel că dacă CA va aproba astăzi extinderea, numărul membrilor va ajunge la 15. Cei 14 membri actuali au aprobat deja strategia de dezvoltare pentru perioada 2014 – 2020 a localităţilor componente, iar proiectul de la Dărmăneşti poate completa secţiunea de dezvoltare integrată a sistemului de transport.
Cele mai importante proiecte incluse în această strategie sunt cele de infrastructură, fiind gândite noi rute de acces între localităţile zonei metropolitane, precum şi modernizarea unora dintre cele existente.
Proiectele pentru Zona Metropolitană se ridică la aproape 700 de milioane de euro
Unul dintre principalele proiecte de acest tip vizează realizarea rutei ocolitoare nr. 2, pe traseul Bosanci – Ipoteşti – Tişăuţi – Salcea, apoi drumurile care leagă localităţile din zona metropolitană Suceava: Mitocu Dragomirnei - Mitocaşi - Adâncata – Hânţeşti - Siminicea; Suceava – Feteşti – Grigoreşti – Siminicea; Suceava – Lisaura – Ipoteşti – Bosanci – Securiceni – Luncuşoara – Vereşti; Frumoasa - Vornicenii Mari, Stroieşti – Liteni – Vorniceii Mici, dar şi drumuri comunale, precum Salcea – Aeroport – Siminicea şi Dumbrăveni – Bursuceni - Corocăieşti – Vereşti – Hancea.
Pe lângă proiectele care vizează drumurile, există foarte multe propuneri de reabilitare şi extindere a infrastructurii de apă şi canalizare, gaz metan, energie electrică, şcoli, infrastructura sportivă, sanitară şi reabilitarea de unităţi de cult. La această oră, opt dintre localităţile componente nu au apă şi canalizare, iar opt nu au gaz metan. O lucrare foarte complexă este cea de armonizare şi actualizare a planului urbanistic zonal în zona metropolitană.
Pentru realizarea acestei strategii de dezvoltare, cu proiecte în valoare totală de aproape 700 de milioane de euro, Zona Metropolitană va aplica pentru fonduri europene, în exercițiul bugetar 2014-2020.
Din Zona Metropolitană Suceava fac parte municipiul Suceava, oraşul Salcea, comunele Bosanci, Adâncata, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi, Vereşti, Siminicea, Stroieşti, Dumbrăveni, Udeşti şi Hânţeşti. Zona metropolitană se întinde pe o rază de aproximativ 20 km şi cuprinde circa 185.000 de locuitori.