Noii constructori ai şoselei de centură a Sucevei finalizează lucrările de asfaltare pe tronsonul dintre Pătrăuţi şi Şcheia, ultimele asfaltări urmând să se facă în cursul zilei de astăzi, în zona sensului giratoriu de pe DN 17, cunoscut ca „Zidul morţii”. Lucrările la tronsonul al treilea al şoselei de centură au fost reluate la finalul săptămânii trecute, după ce companiile bucureştene Teotrans şi Straco au câştigat contractul pentru această investiţie. Reprezentantul firmei Teotrans, Tiberiu Ţebrean, ne-a declarat în cursul zilei de ieri că tronsonul trei al şoselei, cu o lungime de 5,7 kilometri, este asfaltat în totalitate, ultimele lucrări fiind făcute în zona sensului giratoriu de la intersecţia dintre DN 2 şi centura Sucevei. Tiberiu Ţebrean a spus că în acelaşi timp au început şi lucrările pentru semnalizarea rutieră orizontală, prin trasarea marcajelor axiale. El a explicat că după asfaltarea în întregime a tronsonului vor începe şi lucrările pentru asigurarea siguranţei circulaţiei, prin montarea parapeţilor de pe marginea drumului, a indicatoarelor verticale şi a stâlpilor de iluminat.
„În perioada următoare ne vor veni materiale pentru semnalizarea verticală, asta însemnând stâlpii şi panouri de semnalizare, şi acestea vor fi montate pe măsură ce ajung. În mod sigur va fi o semnalizare de nivel european. Iar de acum înainte lucrăm doar pentru siguranţa circulaţiei, la taluzări şi completări de acostamente”, a declarat Tiberiu Ţebrean. El a ţinut să precizeze că în situaţia în care condiţiile meteorologice vor fi favorabile, tronsonul şoselei de centură a Sucevei de la Pătrăuţi la Şcheia ar putea fi dat în folosiţă în maxim două-trei săptămâni.
Valoarea contractului semnat de cele două firme bucureştene este de 5,8 milioane de lei, fără TVA. Tronsonul trei al şoselei de centură a Sucevei are o lungime de 5,7 kilometri, fiind realizate 97% din lucrările prevăzute în proiect. În baza acestui contract, cele două firme din Bucureşti au asfaltat 4.000 de metri pătraţi şi urmează să realizeze marcaje rutiere pe 11 kilometri, montarea de parapeţi pe 6,1 kilometri, montarea a 165 de stâlpi de iluminat, precum şi iluminarea intersecţiei dintre şoseaua de centură şi DN 2, dar şi a sensului giratoriu de la intersecţia cu DN 17, în zona „Zidului morţii”.
Trebuie spus că în luna septembrie a acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a reziliat contractul pe care îl avea încheiat cu SC CF Iaşi, compania care a câştigat iniţial licitaţia pentru construcţia şoselei de centură a Sucevei.