Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Salcea va fi redeschis în vara anului viitor. Afirmaţia a fost făcută atât de directorul aeroportului, Ioan Măriuţa, care a declarat ieri că intenţia este ca deja din luna august 2015 să fie operate zboruri de la Suceava. Ioan Măriuţa a făcut această precizare după vizita pe care directorul general al Romatsa, Ion Aurel Stanciu, şi preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, au făcut-o ieri la Aeroportul „Ştefan cel Mare” în vederea stabilirii detaliilor pentru montarea sistemului de navigaţie pentru avioane de tip ILS şi aparatele de navigaţie aeriană (VOR-DME).
Astfel, Ion Aurel Stanciu a declarat că Romatsa are incluse pe lista de investiţii montarea unui sistem de navigaţie ILS categoria a doua, un sistem Vor, precum şi echipamentele de radio-navigaţie din noul turn de control. „Mă bucur să văd schimbări radicale aici, la aeroport. Din punctul de vedere al Romatsa, noi facem toate demersurile pentru ca investiţiile pentru care am optat, sistemul ILS şi sistemul VOR-DME să le facem exact în timp. Asta pentru ca data propusă pentru decolarea primului avion de aici, de pe noua pistă, să fie aşa cum aţi planificat-o. Din câte ştiu eu, undeva în august anul viitor”, a spus directorul Romatsa. El a adăugat că pentru montarea sistemului de navigaţie tip ILS au început deja măsurătorile necesare, precum şi lucrările de amenajare a terenului.
Nechifor: „Suceava va avea cel mai dotat aeroport din România”
De asemenea, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat că după finalizarea tuturor investiţiilor realizare la Aeroportul „Ştefan cel Mare”, Suceava va avea „cel mai bine dotat aeroport din România”, cu tehnologie de ultimă generaţie. „Vreau să îi mulţumesc domnului director Stanciu, deoarece pentru noi Romatsa este un partener strategic, alături de Aeroportul <Ştefan cel Mare> şi Ministerul Transporturilor”, a ţinut să precizeze Nechifor. El a adăugat că după montarea sistemului de navigaţie ILS de categoria a doua, avioanele vor putea fi ghidate şi în condiţiile în care limita de vizibilitate va fi extrem de redusă.
Pe de altă parte, el a subliniat că în momentul de faţă la aeroportul sucevean sunt trei direcţii de dezvoltare, pe de o parte prin proiectul european de modernizare şi extindere a pistei de decolare/aterizare şi construcţie a unui turn de control nou, şi pe de altă parte prin implicarea Romatsa pentru montarea sistemului ILS şi prin investiţiile pe care Consiliul Judeţean Suceava le face pentru modernizarea aerogării şi pentru achiziţionarea de echipamente şi utilaje de specialitate pentru dotarea aeroportului.
„Ne-am asumat ca în august 2015 să putem să operăm de pe aeroportul Suceava. Efortul este în continuare considerabil şi vreau să apreciez munca pe care am făcut-o în echipă cu toţi factorii implicaţi, şi minister şi Romatsa. Am reuşit să depăşim greutăţile şi iată că încet-încet aeroportul s-a schimbat foarte mult. Se lucrează şi la aerogară, şi la pistă şi sunt convins că fiecare parte din planul pe care îl avem va fi derulat în conformitate cu graficul de lucrări asumat”, a spus Nechifor. El a precizat că în momentul de faţă au început discuţiile cu toate companiile aeriene care operează zboruri low-cost în România, cu Tarom, dar şi cu acele companii care au anunţat că intenţionează să intre pe piaţa românească. Cătălin Nechifor a mai spus că intenţia sa este de a atrage la Suceava curse aeriene tip charter.
Constructorul a turnat deja 80.000 de metri de asfalt pe noua pistă a aeroportului
Tot ieri, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a verificat şi stadiul lucrărilor de asfaltare la noua pistă de decolare/aterizare a aeroportului, el declarându-se mulţumit de ritmul în care se realizează investiţia. Cătălin Nechifor a subliniat faptul că în ultimele trei săptămâni lucrurile s-au schimbat radical, constructorul reuşind să toarne primul strat de asfalt pe o suprafaţă de aproximativ 80.000 de metri pătraţi, pe o lungime de 1.700 de metri. „Vremea ne ajută foarte mult şi putem asigura fluxul lucrărilor. Ne ajută foarte mult şi poziţionarea staţiei de asfalt la mică distanţă de şantier. Şi în acest moment înţeleg că se lucrează şi la partea de balizaj pe partea de nord a pistei”, a mai spus Nechifor.
La rândul său, managerul de proiect din partea SC Tehnic Asist Botoşani, Gheorghe Rusanovschi, a precizat că în momentul de faţă s-a realizat 70% din primul strat de asfalt. El a arătat că săptămâna viitoare va începe şi turnarea primului strat de asfalt spre capătul nordic al pistei, de la 1.700 de metri până la 2.460 de metri. Gheorghe Rusanovschi a spus că în momentul de faţă există anumite sincope în plata lucrărilor efectuate, producţia realizată fiind de 31 de milioane de lei, din care s-a plătit doar o sumă de 12 milioane de lei. Legat de acest aspect, şeful administraţiei judeţene a precizat că are toată încrederea că problemele legate de decontarea lucrărilor vor fi rezolvate.
( 7 nov 2014, 13:22:13
Taromul niciodată nu va dezvolta o afacere care-i va scade din profitul pe care-l realizează pe Iaşi aşa că visele alea de preluarea pasagerilor până la Bucureşti şi apoi să poată pleca în toată lumea sunt doar în mintea lui Nechifor iar concurenta la Wizz nu o să vedeţi pentru că băieţii şi-au cam împărţit feliile de tort astfel că de exemplu Wizz nu-i calca pe bătături în Vest pe cei de la RyanAir şi nici aceştia nu vin cu chestii serioase în Est aşa că dormiţi în bocanci domnilor şi visaţi frumos ca deşteptarea va fi dureroasă peste un an! Trebuia să vă mişcaţi şi să deschideţi înaintea iaşului şi astfel mai aveaţi o mică şansă aşa v-au îmbârligat ba că nu au fonduri ba că nu vă concurează şi că de ei nu au de gând să se înţeleagă cu Wizz şi voi că mocofanii aţi crezut sau mai credeţi că Wizz va veni şi la Suceava! Niciodată! E prea aproape de Iaşi şi nu numai că e nerentabil dar omoară şi afacerea cu Iaşul aşa că nu va rămâne decât să cuplaţi investiţia cu cea de la Centrul de afaceri şi să faceţi o expoziţie cu temă: Aşa NU trebuie investit