Închiderea liniei de cale ferată care lega localităţile Dorneşti şi Siret a fost urmată de o nepăsare totală din partea autorităţilor feroviare. În lungime de 16 km, linia ferată va deveni amintire în scurt timp, şi asta pentru că hoţii de fier vechi acţionează nestingheriţi.
Cupoane întregi de şină au dispărut deja, iar în lipsa unor persoane care să asigure paza întregul drum de fier pare că va avea aceeaşi soartă.
Pentru a fura calea ferată hoţii au nevoie de scule şi de timp pentru a demonta şi încărca materialul pe care ulterior îl valorifică la fier vechi. Aceste amănunte nu par să fie un impediment prea mare pentru hoţi, care au vândut deja sute de metri de şină de cale ferată. În acest ritm, despre calea ferată dintre Dorneşti şi Siret vom cunoaşte amănunte doar din cărţile de specialitate.
Legătura feroviară între Dorneşti şi Siret s-a realizat destul de târziu, în 1986, şi a fost dictată în primul rând de interese economice. La Siret funcţionau mai multe fabrici a căror producţie trebuia să ajungă în diferite colţuri ale României, iar calea ferată era un mijloc facil şi extrem de convenabil.
De asemenea, în perioada sa de glorie, în 1988, pe această rută circulau patru perechi de trenuri. Ulterior, traficul feroviar s-a diminuat considerabil, pentru ca ultimul tren să circule între Dorneşti şi Siret în cursul anului 2008.
De atunci, linia a fost abandonată pur şi simplu, iar dovadă că reprezentanţii CFR nu au de gând s-o mai redeschidă vreodată este şi faptul că gara din Siret a fost transformată în pensiune turistică, iar o parte din vagoanele care nu au putut fi luate de aici au rămas ca nişte relicve ale unei istorii de mult apuse.