Firma care din luna august distribuie facturile E.ON către abonaţi, Total Post, este acuzată că îşi bate joc de oameni. Firma de servicii poştale integrate, care a preluat o parte din serviciile Poştei Române, a trezit valuri de nemulţumiri în mai multe localităţi sucevene. Abonaţii E.ON sunt foarte revoltaţi atât pe firma care ar trebui să le aducă la timp facturile, pentru ca ei să nu fie obligaţi să plătească penalităţi, dar şi pe Compania E.ON România, pentru că nu a verificat îndeajuns firma în mâinile căreia şi-a încredinţat abonaţii.
Oameni nemulţumiţi sunt în tot judeţul. Ei se simt umiliţi pentru că trebuie să îşi caute facturile „pe la privat”, pe la primărie sau chiar pe uliţele satului, în curţile vecinilor, unde sunt lăsate de curierii Total Post. Firma aleasă de E.ON pentru a distribui facturile la gaze naturale şi energie electrică pare a se descurca mai greu mai ales în localităţile rurale. De frică să nu fie deconectaţi de la reţeaua de energie electrică, sătenii îşi caută singuri, prin vecini, facturile lăsate de curieri.
„E.ON ar fi trebuit să verifice firma aceasta înainte de a renunţa la Poşta Română”
Unul dintre abonaţii E.ON nemulţumiţi de serviciile oferite de Total Post este Arcadie Boicu, din Marginea. Bărbatul ne-a spus că i se pare totul „o bătaie de joc”. „Facturile de la E.ON ne-au ajuns cu întârziere. Curierii de la noua firmă care ar trebui să aducă facturile oamenilor le lasă pe unde apucă: pe la cetăţeni din comună, pe la vecini, le aruncă pe jos, este o bătaie de joc la adresa cetăţeanului corect care vrea să-şi plătească la timp facturile. E.ON ar fi trebuit să verifice firma aceasta înainte de a renunţa la Poşta Română. Sunt familii care au acelaşi nume şi cei de la Total Post le încurcă. Şi aşa se trezesc oamenii cu facturile altora. Factorul poştal ne cunoştea pe fiecare, făcea distribuţia în mod corect. Eu, ca reprezentant al societăţii civile, voi face sesizări către Prefectura Suceava, către Protecţia Consumatorului, pentru a afla şi aceste instituţii cum îşi bate joc cineva de cetăţenii corecţi”, ne-a spus Arcadie Boicu. Un alt abonat E.ON din Marginea, Vasile Clinovschi, ne-a spus că nici acum nu i-a ajuns plicul cu factura pe luna august la energie electrică. „Nu sunt numai eu în această situaţie. Cred că suntem vreo 20 de abonaţi pe această stradă. Pentru că nu ştiam ce se întâmplă şi de ce nu ne vine factura la timp, am rugat copiii să ne scoată o copie a facturii de la Rădăuţi şi ne-am rezolvat problema. Într-o zi, am găsit un plic cu o factură de la E.ON aruncat în curtea mea. L-am dus la poştăriţă şi de la ea am aflat că nu se mai ocupă Poşta Română de distribuirea facturilor, ci o altă firmă. Am dus factura la adresa scrisă pe plic. Cei care au preluat acest serviciu ar trebui, pentru început, să ceară ajutorul unor persoane din localitatea, pentru a afla unde stă fiecare abonat. Chiar am întrebat-o pe o salariată a acestei firme, venită de la Suceava, dacă a mai fost vreodată la Marginea. Mi-a spus că da, când era elevă, a vizitat Muzeul de Ceramică de la Marginea”, ne-a povestit bărbatul.
„A trebuit să vină şi această problemă, ca să ne mai dea o grijă în plus. Este inadmisibil”
Şi cetăţenii din Broşteni ne-au sesizat că Total Post a lipit săptămâna trecută afişe prin localitate, prin care îi anunţau pe abonaţi E.ONcă, într-una din zile, la ora 11:00trebuie să fie prezenţi la primăriei pentru a-şi ridica facturile. După două ore şi jumătate de aşteptare, oamenii s-au trezit în faţa unui fapt împlinit: au pierdut vremea degeaba, pentru că nici un curier nu şi-a arătat faţa. Oamenii ne-au spus că nu era de-ajuns că energia electrică şi gazele naturale au preţuri foarte mari, „a trebuit să vină şi această problemă, ca să ne mai dea o grijă în plus. Este inadmisibil”.
Nici la oraş situaţia nu este roz. Mai mulţi abonaţi din cartierul Zamca al municipiului Suceava au sesizat faptul că încă nu le-au ajuns facturile în căsuţa poştală, deşi au trecut deja două luni de la preluarea distribuirii de către firma Total Post.
Mijloace prin care pot consumatorii să-şi verse nervii
Reprezentanţii E.ON, de la care am cerut un punct de vedere, ne-au spus: „Compania noastră depune toate eforturile pentru a preveni apariţia unor eventuale disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte livrarea facturilor şi, de aceea, feedbackul primit de la clienţii noştri, direct sau prin intermediul mass-media, este foarte important pentru a putea interveni punctual şi prompt în remedierea acestora. În cazul în care nu primesc facturile în intervalul obişnuit, consumatorii sunt rugaţi să le solicite utilizând unul din canalele de comunicare puse la dispoziţie de companie”. Abonaţilor E.ON li se oferă câteva numere de telefon, unde pot să-şi verse nervii, unde pot să se plângă de serviciile proaste pe care le primesc. De luni până vineri, sucevenii se pot adresa Centrului de Servicii Clienţi, între orele 8:00 şi 20:00, la numerele de telefon 0801 000 366 sau 0265 200 366. E.ON îi informează pe abonaţi că pot să solicite factura curentă şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.rosauprin fax, la numărul: 0265 200 367.
„Prin crearea unui cont client pe site-ul E.ON Myline (http://www.myline-eon.ro), consumatorii pot vizualiza informaţii referitoare la facturile emise (număr şi tip factură, sume de plată, perioada de facturare şi termene de scadenţă), precum şi informaţii referitoare la istoricul de consum individual. Totodată, dorim să reamintim clienţilor noştri faptul că au la dispoziţie un termen de maxim 45 de zile de la data emiterii facturii în care aceasta poate fi achitată fără percepere de penalităţi. Apreciem preocuparea clienţilor noştri faţă de primirea şi plata facturilor de gaze naturale şi energie electrică şi le mulţumim pentru înţelegere”, au explicat reprezentanţii E.ON.
Ieri am cerut un punct de vedere şi din partea firmei Total Post, punct de lucru Suceava. Am vorbit cu un angajat al firmei, care ne-a spus că va trimite un comunicat de presă. Ulterior, când l-am sunat pe acelaşi angajat, ne-a spus că vom primi un punct de vedere din partea Total Post, a cărei conducere este la Bucureşti, prin Departamentul de Relaţii cu Presa. Până la închiderea ediţiei nu am primit nici un comunicat.
( 1 oct 2014, 21:04:13