Lupta pentru contractul de salubrizare a Sucevei, pentru o perioadă de 7 ani, a luat o nouă turnură.
La aproape trei ani de la pornirea procedurilor de atribuire a acestui contract unui nou operator, licitaţia a ajuns din nou să fie analizată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
Asta deoarece ieri, firma Rosal, actualul prestator de servicii de salubrizare, a contestat decizia comisiei de licitaţie, care i-a descalificat oferta, care obţinuse cel mai bun punctaj, pentru că „nu a făcut dovada deţinerii dotării minime solicitate”.
Punctajul obţinut de oferta Rosal a fost de 74,83 de puncte, în vreme ce oferta firmei concurente, Diasil, declarată câştigătoare a licitaţiei, a obţinut 64,91 de puncte.
Prima garanţie de bună conduită achitată în cazul unei licitaţii a Primăriei Suceava
Pentru prima dată în istoria licitaţiilor organizate de Primăria Suceava, contestaţia depusă la CNSC a fost însoţită de dovada de plată a garanţiei de bună conduită, impusă prin OUG nr. 51/2014.
Astfel, cei de la Rosal au depus o garanţie financiară de 110.472 lei (peste 25.000 de euro), bani care vor ajunge la bugetul Primăriei Suceava în caz de solicitarea lor va fi respinsă.
„Avem convingerea că ni se va da dreptate şi vom cîştiga licitaţia. Am venit cu cea mai bună ofertă şi am respectat toate condiţiile impuse de autoritatea contractantă, dar, spre surpriza noastră, am fost descalificaţi”, a declarat directorul Rosal Suceava, Adrian Niculescu.
Disputa dintre comisia de licitaţie şi firma de salubrizare se poartă pe un număr de şase utilaje multifuncţionale, pe care cei de la Rosal spun că membrii comisiei nu le-au luat în calcul, deşi acestea sunt prinse în ofertă, conform cerinţelor din caietul de sarcini.
“Cele şase autovehicule sunt multifuncţionale, le avem prinse în ofertă pentru lucrările de primăvară – toamnă, cât şi la lucrările de iarnă, pentru că sunt dotate corespunzător, în funcţie de necesităţi. Nu văd de ce nu ar fi luate în calcul, când contractul de salubrizare este valabil în perioada 15 martie – 15 noiembrie, iar cel de deszăpezire şi combatere a poleiului, între 16 noiembrie – 14 martie. Ce rost avea să aducem alte şase maşini, care să stea în curte degeaba pe timp de iarnă, când acestea sunt perfect funcţionale pentru serviciile de vară, cât şi pentru cele de iarnă?”, consideră directorul Rosal.
De cealaltă parte, comisia de licitaţie spune că Rosal s-a prezentat cu o ofertă care include doar 20 de utilaje de salubrizare, în loc de 26, din care minim 18 utilaje să fie funcţionale pentru activităţile de deszăpezire (pluguri, sărăriţe, maşini de transportat zăpadă şi gheaţă).
Misiunea de a judeca care din cele două părţi are dreptate le revine membrilor CNSC, în funcţie de decizia acestora putându-se stabili un câştigător al licitaţiei care dă bătăi de cap municipalităţii sucevene de trei ani de zile.
Sezonul rece, „proba de foc” a unui operator de salubrizare
Odată cu apropierea sezonului rece, conducerea Primăriei Suceava este interesată să aibă un operator titular pentru serviciile de iarnă, care sunt deosebit de importante, mai ales în condiţii meteorologice dificile.
„Sperăm ca în acest an să avem un operator având în vedere că se apropie anotimpul rece. Cei de la Rosal au avut o prelungire de contract pentru iarna trecută, însă eu mi-aş dori ca în noul sezon să avem un titular al serviciului”, a declarat primarul Ion Lungu.
Valoarea totală contractului, care se întinde pe 7 ani, este de 5,4 milioane de euro.
Procedurile de atribuire a contractului de salubrizare unui nou operator au început în septembrie 2011, dar, din cauza procedurilor greoaie de licitaţie şi a sarabandei contestaţiilor, de la 1 decembrie 2012, autorităţile sucevene s-au văzut nevoite să tot prelungească contractul de concesionare a serviciului, Rosal fiind şi, în prezent, operatorul de salubritate stradală şi servicii de iarnă din municipiul Suceava, până în momentul în care va fi semnat contractul de finanţare cu câştigătorul licitaţiei.