Centrul Gifted Education a început selecția, până în data de 30 septembrie 2014, pentru Școala de Excelență, prima școală dedicată în exclusivitate copiilor supradotați (4-13 ani) și adolescenților cu abilități înalte (13-18 ani).
Selecția constă într-o serie de teste internaționale, o evaluare comportamentală și interviuri, pentru copiii de peste 5 ani, iar pentru grupa 4-5 ani, selecția constă într-un test internațional și un interviu. Odată admiși la Școala de Excelență, copiii vor beneficia de un conținut avansat al curriculei, de folosirea de metode de învățare accelerată și învățare rapidă, de utilizarea abilităților înalte de gândire, a gândirii critice, globale, implicarea tuturor inteligențelor multiple și a tuturor simțurilor în învățare, învățarea prin dezbatere, dialog, grupuri de discuție și centrarea educației pe practică, în proporție de 90%. Înscrierile se pot face pe website-ul www.giftededu.ro.
Proiect amplu de susţinere a copiilor supradotaţi
Programul academic face parte din cel mai amplu proiect realizat în România, de susținere a copiilor supradotați, și a fost lansat în țara noastră în 2010. În același an, 835 de copii din România au fost testați în cadrul Proiectului Pilot de Testare a Inteligenței copiilor la nivel internațional, iar 40% dintre aceștia (338 de copii) au fost identificați cu intelect superior. Totodată, același studiu a arătat că 63% din participanții la testarea internațională au obținut scoruri ce îi situează în primii 5-10% dintre copiii de aceeași vârstă, ceea ce denotă un intelect de nivel superior sau capacități intelectuale peste medie. Procentul este cu atât mai important cu cât acesta semnalizează nevoia educației diferențiate și a unor politici educaționale care să susțintă valorificarea potențialului înalt al acestor copii.
În acest an, datorită numeroaselor solicitări primite, Centrul Gifted Education a lansat și primul program academic pentru adolescenții supradotaţi. Aceștia vor avea posibilitatea să-și dezvolte capacitățile de autocunoaștere, de conștientizare a propriului potențial, să-și dezvoltate capacitatea de interacțiune pozitivă, dar și capacitatea de autoasumare a responsabilităților sociale.