Conducerea Primăriei Suceava le-a „bătut obrazul” celor de la Pfeiffer, cărora le-a reproşat slaba calitate a lucrărilor de refacere a străzilor pe care au lucrat.
La comandamentul de ieri dimineaţă, de gestionare a lucrărilor de reabilitare şi extindere a reţelelor de apă şi canalizare, primarul Ion Lungu a dat exemplul mai multor străzi care apar ca finalizate în acte, dar pe care inspectorii primăriei au sesizat probleme grave, precum asfalt distrus la scurt timp după ce a fost turnat.
„Pe străzile Biruinţei şi Aron Pumnul, acolo unde au predat lucrarea şi au asfaltat porţiunea de stradă pe care au lucrat, din urmă asfaltul a crăpat. E vorba atât de calitatea lucrărilor efectuate de constructori, dar mai poate fi o cauză - ruta ocolitoare nu este dată în funcţiune, iar aceste două străzi, Aron Pumnul şi Biruinţei, sunt foarte solicitate din cauza traficului greu”, a spus Lungu.
De altfel, oricine merge pe cele două străzi din Iţcani nu are cum să nu vadă că asfaltul s-a lăsat, e crăpat în numeroase locuri, strada a devenit „vălurită” sau chiar s-au format gropi imense, care pot reprezenta un pericol de producere a accidentelor, mai ales din cauza traficului intens, desfăşurat în condiţii improprii.
Strada Aurel Vlaicu – lucrări întârziate şi de slabă calitate
Edilul sucevean a atras atenţia şi asupra străzii Aurel Vlaicu, care ar fi trebuit să fie predată cu multe luni în urmă, dar care nici acum nu este finalizată.
„Nu s-au rezolvat problemele la căminul de canalizare, ba mai mult, au apărut probleme la lucrările de asfaltare care s-au făcut pe această stradă, iar acolo cauza nu ar fi doar traficul intens, ci şi slaba calitate a lucrărilor. Nu vom face nici un fel de rabat, inspectorii de la primărie vor face sesizările necesare către executantul lucrărilor, pe care îl vom pune să asfalteze din nou acele zone, pentru că aşa este corect, lucrarea fiind în termen de garanţie”, a adăugat Lungu.
Lanţul slăbiciunilor
Nemulţumit şi de întârzierile mari în efectuarea unor lucrări care ar fi trebuit să fie de mult timp finalizate, Lungu a spus: „Cauzele sunt multiple, pornind de la calitatea muncitorilor care efectuează aceste lucrări, pentru că firmele care câştigă aceste licitaţii lucrează la rândul lor cu subcontractori. E un întreg lanţ al slăbiciunilor”.
Singura soluţie, în viziunea sa, este ca la final primăria să ia la rând toate străzile pe care s-a lucrat, să le refacă cu covor asfaltic.
„Oricât de bine ar asfalta ei acea porţiune unde au băgat conductele, strada nu mai este niciodată la starea sa de dinainte, nivelul de acolo e fie mai sus, fie mai jos, în funcţie şi de tasarea terenului”, a explicat Lungu.
Dar această operaţiune se va face în timp, după ce se va vedea că „terenul nu mai lucrează” acolo unde a fost săpat, astfel încât să nu apară prăbuşiri ale asfaltului, unde pământul se surpă, în jurul conductelor.
(27 aug 2014, 11:19:52