În perioada 18-22 august, absolvenţii de liceu care îşi încearcă norocul în cadrul sesiunii din toamnă a bacalaureatului au susţinut probele orale ale examenului, cunoscute drept probele de evaluare a competenţelor.
La începutul săptămânii trecute, candidaţilor li s-au evaluat competenţele de comunicare în limba română, testare de la care 88 dintre înscrişi au absentat.
Pentru cei care au susţinut totuşi examinarea rezultatele sunt modeste.
Potrivit unei centralizări a Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava (IŞJ), dintre cei 257 de elevi examinaţi, cei mai mulţi – 115 – sunt „utilizatori medii” ai limbii române (cel mai slab calificativ), 92 au obţinut calificativul de „avansat”, iar 50 au obţinut certificatul de „utilizator experimentat” (calificativ maxim).
Doar două calificative maxime la proba de utilizare a calculatorului
Nici proba de evaluare a competenţelor digitale nu a adus calificative mulţumitoare absolvenţilor de ciclu liceal care susţin, în această sesiune, examenul maturităţii. Astfel, din cei 250 de elevi suceveni care au fost prezenţi la această testare, 121 au obţinut, din partea comisiei evaluatoare, cel mai slab calificativ – „utilizator începător”, iar 102 au fost notaţi cu calificativul „utilizator mediu”.
15 dintre examinaţi au fost apreciaţi ca fiind „utilizatori avansaţi” şi doar doi candidaţi au primit cel mai bun calificativ - „utilizator experimentat”. Zece candidaţi au rămas fără calificativ după ce au dovedit că lucrul pe calculator e o necunoscută pentru ei.
89 de elevi care iniţial se înscriseseră pentru a susţine această probă a bacalaureatului nu s-au prezentat la examen.
Susţinerea probelor de evaluare a competenţelor este o condiţie obligatorie pentru participarea la probele scrise, indiferent de calificativul obţinut.