Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava nu va avea pista operaţională în luna noiembrie a acestui an, aşa cum preconiza administraţia judeţeană, iar întârzierile de circa patru luni sunt puse de firma care lucrează la modernizare pe seama numărului foarte mare de ploi din acest an şi a unor modificări care au trebuit făcute la proiectul iniţial.
Directorul aeroportului, Ioan Măriuţa, a fost invitat, ieri, în şedinţa Consiliului Judeţean, să dea explicaţii consilierilor în legătură cu întârzierile. Acesta a arătat că, de când au demarat lucrările, au fost 46 de zile de ploi, ceea ce a făcut ca timp de 60 de zile să nu poată lucra. Potrivit directorului, au fost zile în care firma constructoare a fost nevoită să scoată apa cu excavatorul pentru a-şi face front de lucru. Măriuţa nu a precizat, însă, de ce aceeaşi firmă nu a apelat la o soluţie mai simplă, de pompare a apei în exces din şantier.
De asemenea, o problemă cu care constructorii s-au confruntat a fost cea de stabilizare a terenului prin altă modalitate decât cea din proiect, respectiv a fost nevoie de stabilizare chimică, deoarece varianta prevăzută iniţial nu s-a dovedit eficientă.
Termenul avansat pentru finalizarea aeroportului - iulie 2015
Preşedintele Nechifor şi-a asumat întârzierea, dar a precizat că este vorba despre „o lucrare extrem de complexă”, iar interesul administraţiei este ca aceasta să fie făcută temeinic, chiar dacă asta înseamnă că este necesar să se accepte un decalaj. Preşedintele CJ a prezentat şi câteva date tehnice: lucrările la aeroport includ 68.000 de transporturi agabaritice, excavarea unei suprafeţe cu lungime de 2.460 de metri, la 1,6 metri adâncime, turnarea a 180.000 de metri cubi de asfalt în straturi succesive. El a precizat că numai dezmembrarea vechii piste a durat peste două luni.
În ceea ce priveşte finanţarea, Nechifor a arătat că la început au fost probleme cu decontarea lucrărilor deoarece era în vigoare un act normativ care presupunea o procedură greoaie, dar în mandatul fostului ministru al Transporturilor Dan Şova lucrurile s-au simplificat din acest punct de vedere, şi acum lucrurile decurg mult mai facil.
Pentru a înlătura speculaţiile că nu sunt bani pentru plata lucrărilor, preşedintele CJ şi directorul aeroportului au arătat că la ora actuală sunt în cont 11.000 de lei pentru lucrările efectuate la aeroport, dar firma constructoare nu a prezentat încă facturile. „Până la sfârşitul anului se vor deconta 48 la sută din lucrări, iar ultimul decont va fi făcut în iulie 2015. Vor fi întârzieri şi ni le asumăm”, a precizat Ioan Măriuţa.
(26 aug 2014, 12:16:36
1. oare mai exista vreun loc in lume, pe tot pamantul, unde o minte( sigur numai una) luminata sa se apuce de o constructie speciala , strategica...fara a avea un proiect viabil , beton..? oare de ce numai la Sv...se intampla asa ceva..? Cat despre ploaie..asa este. s-a umflat pamantul, iar pe alocuri suprafata aeroportului a fost acoperita de vulcani noroiosi, mult mai mari si mai...clocotitori decat ce-i din zona buzau;
2. Cine se face vinovat de toate aburelile acestea...pe bani public si cu un aeroport gen Cosova, ar trebui sa "studieze"...mitul ZBURATORULI in literatura romana, iar pana la urma.....poate ne lasa si-si ia ZBORUL ( oriunde numai in sv...NU)!