Municipalitatea suceveană a semnat ieri contractul de modernizare a zece străzi intens circulate din Suceava, dar şi de consolidare a unor poduri şi pasaje rutiere, cu fonduri europene.
Contractul a fost semnat pentru o sumă de 25.857.000 de lei, fără TVA (peste 6 milioane de euro), cea mai mare parte a banilor fiind asiguraţi din fonduri europene.
Prin acest proiect urmează să fie modernizate străzile care fac parte din traseul E 85 - Traian Vuia, Cernăuţi, Grigore Alexandru Ghica, dar şi bulevardul George Enescu, Mărăşti, Mihai Eminescu, Plevnei, Calea Unirii, Cuza Vodă şi Universităţii.
Lungimea totală a străzilor propuse spre modernizare este de 8,8 km, urmând să fie modernizate şi trotuarele aferente acestora. Una dintre cele mai importante componente ale proiectului o reprezintă lucrările de reabilitare şi consolidare a podului de la Iţcani de peste râul Suceava, precum şi a pasarelei CFR din acea zonă.
„Voi propune să înceapă lucrările cât mai repede, din mai multe puncte – posibil strada Universităţii ori bulevardul George Enescu. Este posibil să demarăm în paralel şi strada Grigore Alexandru Ghica, o stradă lungă, pe care trebuie să se lucreze pe tronsoane, să nu blocăm traficul în totalitate”, a precizat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.
Lipsa experienţei în asfaltări, compensată de talentul la contestaţii
După mai bine de jumătate de an de întârziere a desemnării unui contractor al lucrărilor care trebuie să fie finalizate până la 15 iulie 2015, sarabanda contestaţiilor s-a încheiat, dar rezultatul este discutabil.
Câştigătoarea licitaţiei a fost desemnată o firmă ieşeană, Geprocon, a cărei ofertă nici nu a fost admisă iniţial de comisia de analiză a ofertelor, pe motivul că societatea nu are experienţă similară.
În primă fază, oferta asocierii de firme Idecon SAU, Victor Construct SRL Botoşani şi Autotehnorom Scheia a fost declarată câştigătoare, dar în urma contestaţiilor depuse la CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) de către Geprocon Iaşi şi Tehnic Asist SRL, ambele descalificate în prima fază, municipalitatea a fost obligată să facă reevaluarea ofertelor.
Numai că reevaluarea s-a făcut fără a fi luate în calcul ofertelor firmelor care nu au contestat licitaţia, adică Test Prima SRL Suceava; asocierea SUCT cu firma spaniolă Aglomancha; asocierea dintre Conbucovina, TASA Botoşani, Florconstruct şi Symmetrica ori asocierile dintre firmele General Construct, Calcarul Pojorâta şi Conest; Huge Construct şi Geiger Transilvania SRL, invocându-se prevederi din articolul 206 al OUG 34/2006.
Complicaţiile s-au ţinut lanţ pentru că, în perioada de contestare, asocierea General Construct, Calcarul Pojorâta şi Conest Iaşi, dar şi Huge Construct din Iaşi nu au prelungit valabilitatea ofertelor şi nici a garanţiilor de participare, iar Geiger Transilvania a cerut garanţia de participare, toate fiind astfel eliminate din competiţie.
Singura asociere rămasă în cursă, Idecon SAU, Victor Construct SRL Botoşani şi Autotehnorom Scheia, care a venit cu cea mai mică ofertă, de 18.765.156 de lei fără TVA, a fost descalificată pe motiv că a venit cu preţuri nejustificate.
Aşa se face că, într-un final, licitaţia a fost câştigată de Geprocon SA, care, culmea, a fost concurată de o firmă din Botoşani care a venit cu ofertă atât de asemănătoare cu a lor, încât diferă doar ultimele trei cifre, diferenţa fiind doar de 104 lei.
Geprocon Iaşi, firma afaceristului Giani Chianschi, se mândreşte cu o bogată experienţă în contestarea licitaţiilor la care a participat, având la activ aproximativ 75 de contestaţii depuse numai în ultimii şapte ani de zile.
(26 aug 2014, 14:21:29
Treaba de mintuiala, ca totdeauna.