Încă din 2013, oficiali din Ministerul Educaţiei îşi exprimau dorinţa ca elevii din toate ciclurile de învăţământ să facă mai multă mişcare începând din anul şcolar 2014-2015.
La o lună înainte de debutul anului şcolar, inspectorul şcolar de educaţie fizică şi sport de la Inspectoratul Şcolar Suceava, prof. Gheorghe Coman, arată că e imposibil ca din toamnă elevii să petreacă patru ore, cât voia ministerul, în sălile de sport.
Gheorghe Coman explică unde s-a împotmolit acest proiect: „Proiectul ministerului ridică o mare problemă. La patru ore de sport, ar mai trebui angajaţi încă 12.000 de profesori, la nivel naţional. E o cifră enormă, în condiţiile în care angajările sunt blocate. Referitor la numărul cadrelor de educaţie fizică, Suceava stă bine pentru că din 2006 avem doar profesori de sport calificaţi, cu studii superioare. În prezent, în Suceava sunt peste 400 profesori de educaţie fizică”.
Iniţiativa ministerului a fost reiterată cu mai multe ocazii, câteva demersuri au fost făcute, ba mai mult, fiecare inspectorat şcolar din ţară a realizat, anul trecut, recensământul bazelor sportive şi al cadrelor didactice în vederea introducerii mai multor ore de sport.
Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că, din toamnă, elevii ar putea avea până la patru ore de sport pe săptămână, iar primii elevi care urmau să beneficieze de dublarea numărului de ore de sport erau cei din învățământul primar, cei din clasa a V-a şi a IX-a.
În programa actuală, elevii români fac puţină mişcare. Doar cei din clasele I-VII şi cei din clasa a X-a, de la specializarea matematică – informatică, au două ore de sport în orar, pe când ceilalţi fac doar o singură oră de mişcare pe săptămână.
„Poate două ore pe săptămână e posibil, dar câte patru în nici un caz. Soluţii trebuie identificate, poate introducerea unor ore de înot, ciclism sau patinaj, însă plătite de către părinţi”, a mai arătat Gheorghe Coman.
Cât priveşte baza materială, sursa citată a menţionat că Suceava stă bine la acest capitol, numeroase săli de sport şi baze sportive fiind construite după revoluţie.