Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 8 aug 2014 - Anul XIX, nr. 182 (5691)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,717 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Călătorie de coşmar

Sucevenii merg o noapte întreagă spre Litoral, cu vagoane etajate pentru trenurile de navetişti

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

O călătorie de zece ore sau chiar mai mult, de la Suceava până la Constanţa sau Mangalia, s-a transformat într-un coşmar pentru o parte dintre sucevenii care au ales să meargă în aceste zile cu trenul spre litoralul Mării Negre. De câteva zile, din cauza cererii foarte mari de bilete, CFR a decis să suplimenteze trenul InterRegio Suceava Nord-Mangalia cu două vagoane etajate, cu capacitate mare de transport. Problema este că aceste vagoane sunt destinate trenurilor Regio (fostele trenuri Personal), având spaţii mici între scaune şi foarte puţin loc pentru bagaje. Cu alte cuvinte condiţii foarte proaste pentru o călătorie lungă.

 

Cum au ajuns vagoanele de navetă la trenul de lung parcurs

În aceste zile, trenul IR 1862/1856 Iaşi/Suceava – Mangalia circulă cu 16 vagoane (opt de la Suceava şi opt de la Iaşi). Din cele 16 vagoane, doar 15 mai circulă după Constanţa, spre Mangalia, aceasta fiind lungimea maximă cu care poate merge garnitura pe acel tronson. Pentru că numărul de călători depăşeşte capacitatea de transport a vagoanelor normale (de maximum 80 de locuri) s-a recurs la vagoanele etajate (cu o capacitate de 120 de locuri). Acestea din urmă sunt vagoane noi, cu aer condiţionat şi prize, însă nu au fost concepute pentru călătorii lungi, după cum recunosc şi toţi reprezentanţii CFR.

De regulă, aceste vagoane circulă de la Suceava la Paşcani sau până la Iaşi, pe trenurile folosite preponderent de navetişti şi elevi care merg câteva staţii. 

 

Oameni revoltaţi sau resemnaţi, după o noapte de călătorie în vagoanele etajate

Ieri dimineaţă, reporterii Monitorului de Suceava s-au deplasat în Gara Vereşti, unde au aşteptat sosirea trenului IR Mangalia-Suceava Nord. Am urcat în vagoanele etajate, iar oamenii au răbufnit imediat. Mai toţi aveau bagajele sub scaune sau sub picioare şi stăteau înghesuiţi, spaţiile dintre scaune fiind foarte mici în comparaţie cu vagoanele normale folosite pe trenurile IR.

Ciprian Negotei, unul dintre călători, s-a declarat revoltat că a plătit un „preţ de occident”, însă condiţiile sunt proaste.

„Locurile de bagaje aproape că nu există, le-am pus pe sub scaune şi sub picioare, aşa a circulat toată lumea”.

Radu Boca, un alt călător, era la fel de nemulţumit: „Nu există loc de bagaje şi nici pentru stat pe scaun cât de cât confortabil pentru o noapte întreagă. La preţurile pe care le dăm condiţiile lasă de dorit şi nu am primit nici o explicaţie, e problema noastră cum ne descurcăm”. Oamenii au relatat că dacă aproape de Suceava trenul s-a mai golit, de la Constanţa şi până la Bacău s-a circulat în condiţii infernale.

Alţi călători erau deja resemnaţi.

„Mi s-a spus că au fost foarte multe cereri şi au trebuit să suplimenteze trenul cu vagoane din acestea etajate. Nu mi se pare normal, dar asta e”, ne-a spus o tânără.

 

Şeful Regionalei CFR Iaşi: “Am apelat la această soluţie cam neplăcută pentru a acoperi cât de cât cererea”

Contactaţi de Monitorul de Suceava, şefii de la CFR au admis că soluţia vagoanelor etajate nu e foarte fericită, însă cred că au ales răul cel mai mic.

Iordan Vintilă, şeful Regionalei CFR Iaşi, a explicat: „Am folosit aceste vagoane etajate doar în caz de forţă majoră, pentru că am avut foarte multe solicitări pentru destinaţia mare. Trenul de Suceava circulă combinat cu cel de la Iaşi din staţia Mărăşeşti şi are un număr limitat de vagoane, 16. Am apelat la această soluţie cam neplăcută pentru a acoperi cât de cât cererea de bilete”.

 

Soluţie pentru rezolvarea problemei şi sporirea încasărilor, din vara lui 2015 

Chiar şi în aceste condiţii, mulţi călători nu mai găsesc locuri şi îşi cumpără bilete fără loc, călătorind o noapte întreagă pe culoarele vagoanelor.

Cu ani în urmă, cele două trenuri din Moldova spre Litoral, cel de la Iaşi şi cel de la Suceava, circulau separat, astfel că nu se mai ajungea la situaţii ca cele de acum. De când cele două garnituri au fost combinate, pentru a se face economii, s-a ajuns ca grupa de Suceava a trenului să poată avea maximum opt vagoane, aici fiind incluse şi cel de clasa I şi vagonul cuşetă. Mult prea puţin pentru cererea din această perioadă.  

Iordan Vintilă susţine că CFR va rezolva această problemă din sezonul estival viitor. În vara lui 2015 trenurile din Iaşi şi Suceava ar urma să circule separat, evitându-se situaţiile de acum, în paralel cu sporirea încasărilor.  

„Pentru acest an vagoanele etajate suntsingura soluţie pentru a transporta zilnic 1.500 de oameni din Moldova spre litoral”, a mai spus Vintilă. Aceste vagoane etajate care circulă suplimentar vor mai fi menţinute o scurtă perioadă, după care garnitura va rămâne cea de bază, cu vagoane normale pentru IR.   

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Sucevenii merg o noapte întreagă spre Litoral, cu vagoane etajate pentru trenurile de navetişti.
 Vizualizări articol: 6334 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 6 voturi
Sucevenii merg o noapte întreagă spre Litoral, cu vagoane etajate pentru trenurile de navetişti5.056

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Ma bucur ca nu m-am nascut aici! trimis de
( 8 aug 2014, 18:09:33
Treaba cu langa-danga sau duci vaca pan-la mare( TRENU`) e de pe vremea lui Ceasca. Nimic nou sub soare, centura de castitate a Sucevei, plina de banet, e in pusculita paharnicului, ala cu avizu` gropii rusinii de la Pojorata. Cica se termina stadionul petru avioane exact cand se reface pista veche. De ce va mai trebuie USV?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei