Bicicliștii suceveni au mărșăluit ieri pe străzile municipiului reşedinţă de judeţ, din Centru până în zona Galleria şi înapoi, cu oprire la Nordik Skate Park şi pe la sediul Primăriei Suceava, într-o încercare de a atrage atenţia autorităţilor, dar şi a populaţiei, asupra necesitații luării unor măsuri, pentru încurajarea acestui sport.
Aproape 200 de biciclişti au răspuns invitaţiei organizatorilor, clubul „Suceava pedalează”, de a participa la un miting prin care să atragă atenţia asupra unor probleme cu care se confruntă practicanții acestui sport.
„Vrem să convingem autoritățile locale şi judeţene să ne creeze piste de biciclete la nivel european, nu precum cele de acum, din care unele sunt chiar periculoase. Ideea este să găsim soluţii, nu scuze că nu putem, că este un oraş înghesuit”, a declarat
Daniel Păstru, unul dintre iniţiatorii acţiunii de protest pe două roţi.
Pasiunea mersului pe bicicletă nu cunoaște limită de vârstă, după cum au demonstrat cei prezenţi la mitingul de joi seară, unde, în centrul Sucevei, erau prezenţi de la copilaşi pe biciclete, la persoane de vârsta a III-a, care se menţin în formă practicând acest sport pe care îl recomandă tuturor.
„Iubesc sportul şi îi învăţ pe toţi cei care au probleme de diabet tratamentul ideal – bicicleta. Nu trebuie să fie o ruşine nici pentru oamenii în vârstă, ca mine, să pedaleze prin oraş. În alte părţi, merg şi în costum, pe bicicletă, la serviciu. Eu sunt mulţumit şi aşa, ştiu că oraşul este sufocat de maşini, dar trasarea pistelor de biciclete nu este un efort atât de mare”, consideră Victor Toma, unul dintre participanţii la mitingul bicicliştilor.
O altă solicitare a acestora se referă la montarea de suporturi de prindere a bicicletelor la toate instituţiile din oraş, pentru a le putea lăsa acolo în siguranţă, atunci când au de rezolvat vreo problemă administrativă.
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, le dă dreptate bicicliştilor, că trebuie făcute mai multe pentru încurajarea acestui sport, dar le cere să aibă răbdare, că nimic nu se face peste noapte şi mai ales, fără finanţarea necesară.
„Şi eu aş vrea să avem piste de biciclete separate, aşa cum am văzut prin alte ţări, dar nu este posibil, în primul rând din cauza structurii bulevardelor principale.
Acest trotuar comun pentru pietoni şi biciclişti nu este cea mai bună soluţie, dar în multe locuri nu ne permite spaţiul să adoptăm o altă variantă. Blocurile sunt făcute aproape de stradă, nu putem trece nici cu pistele de biciclete prin faţa scărilor de bloc. Dar vom face tot ce putem să le asigurăm circulaţia pe principalele bulevarde”, a spus Lungu, care a precizat că anul trecut au fost marcaţi 10 km de piste pentru biciclete.
„Acele piste nu sunt ideale, mai au şi obstacole în cale, nu aveam cum muta toţi stâlpii de iluminat, dar este şi o problemă de mentalitate, chiar de locul este marcat pentru biciclete, omul merge pe acolo, nu pe partea lui”, a remarcat edilul sucevean.
Ion Lungu a spus că va ţine cont de sugestiile bicicliştilor şi va amenaja o pistă pentru ei către Skate Park-ul recent dat în folosinţă pe strada Universităţii, stradă care e prinsă într-un proiect de modernizare din fonduri europene, alte piste urmând să fie făcute pentru biciclişti pe strada Traian Vuia, precum şi pe o serie de străzi din cartierul Iţcani.
( 1 aug 2014, 14:25:49
Cei ce au aprobat pistele actuale ar trebui sa li se impute toate cheltuielile ...Dar ceea ce nu se precizeaza sau se ignora cu buna stiinta sunt fondurile destinate ""construirii" pistelor. Care nu au fost deloc neglijabile. In loc de amenajarea unei portiuni taiate si bine delimitate din sosea, s-a ales la varianta ieftina de a forta biciclistii sa imparta trotuarul cu pietonii si masinile parcate abuziv. Asta in conditiile in care toti tac chitic!