Aproximativ 54% din cursurile celor nouă facultăţi din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava (circa 1.000 de cursuri) vor fi transferate, în următorii 2-3 ani, pe o platformă electronică la care studenţii instituţiei au deja acces.
Anunţul a fost făcut de prof. univ. dr. ing. Mihai Dimian, prorector al USV, în cadrul conferinţei de lansare a proiectului „Creşterea calităţii ofertei educaţionale în învăţământul superior prin adaptarea şi îmbunătăţirea programelor de studii de licenţă”.
Proiectul îşi propune să asigure accesul facil la învăţământul superior prin extinderea oportunităţilor de învăţare adresate studenţilor şi prin implementarea de soluţii software în activităţile de predare-învăţare-evaluare, după cum a afirmat prof. univ. dr. ing. Dan Alin Potorac, manager de proiect.
Acesta a mai menţionat că proiectul vizează extinderea platformei informatice pe care Universitatea din Suceava deja o deţine, platformă unde studenţii vor avea acces la formatul electronic al cursurilor.
Proiectul duce la eficientizarea procesului de învățare, portalul permiţându-le celor implicați în activitatea academică, studenți și cadre didactice, accesul la cursuri electronice online și offline. Valoarea acestuia este de 2.167.117,60 de lei şi are o perioadă de implementare de 18 luni.
Rectorul USV: „Interacţiunea profesor-student trebuie menţinută”
Despre transferul informaţiilor pe platforma electronică a USV şi avantajele cursurilor electronice, rectorul USV, prof. univ. dr. Valentin Popa, a declarat că „Universitatea încearcă să ţină pasul cu tendinţele mondiale din acest domeniu în care se doreşte extinderea învăţământului în format electronic, spre deosebire de cel tradiţional, în care studenţii vin în amfiteatre şi ascultă o prelegere de 2 sau 3 ore. Sigur, nu e un tip de învăţământ pe care dorim să-l generalizăm şi să-l facem exclusivist, dat fiind faptul că sunt programe care se pretează la acest lucru, dar sunt şi specializări în care interacţiunea profesor-student trebuie menţinută. Totuşi, dorinţa evidentă a studenţilor este să aibă cursurile în format electronic”.
De partea cealaltă, Mihai Dimian a mai explicat care sunt avantajele digitalizării în condiţiile în care se insistă ca studenţii să fie prezenţi la ore.
„Nu este o contradicţie, trebuie să combinăm aceste metode educaţionale care ne stau la dispoziţie şi instrumentele pe care studenţii le au la îndemână. Lucrul în laborator, lucrul în clasă, interacţiunea permanentă cu studentul sunt esenţiale în procesul educaţional, dar asta nu exclude ajutorul pe care această formă electronică îl oferă”.
Dimian a mai arătat că membri ai Consiliului Ştiinţific au încercat să identifice care este necesarul real de cursuri care se pot consulta electronic.
„Ne aşteptăm ca în termen mediu, 2-3 ani, aproximativ 1.000 de cursuri, 54%, să fie prezente pe această platformă online”, a evidenţiat prorectorul, adăugând că 30-35% dintre cursuri deja există în program, dar într-o formă ce încă mai poate fi îmbunătăţită.