Un proiect de opt milioane de euro, pentru modernizarea a zece străzi intens circulate din Suceava, dar şi de consolidare a unor poduri şi pasaje rutiere, cu fonduri europene, este blocat de jumătate de an, de fel de fel de chichiţe legislative invocate de firmele de construcţii participante la licitaţie.
„Firmele de construcţii au devenit mai mult firme de avocatură”, a spus primarul Ion Lungu, nemulţumit că în loc să înceapă lucrările din această vară, firmele se luptă între ele prin contestaţii şi invocarea a fel de fel de paragrafe legislative.
Situaţia s-ar putea lămuri luna viitoare, când contestațiile firmelor rămase în cursă pentru semnarea contractului vor fi analizate de Curtea de Apel Bucureşti, termenul de luare a unei decizii fiind 4 august 2014.
La licitaţia din luna ianuarie s-au depus nouă oferte pentru executarea lucrărilor din proiectul finanţat cu fonduri europene: Asocierea Ideconsa (Spania) – Victor Construct (Botoşani) – Autotehnorom (Suceava); Test Prima SRL Suceava; Geprocon SA Iaşi; Geiger Transilvania SRL (Tg Mureş); SUCT Suceava şi Agroman Empresa Constructora SA Spania; SC Construct Bucovina, Transporturi Auto Botoşani, Symmetrica Suceava şi Florconstruct SRL Suceava; SC Huge SRL Iaşi; General Construct SRL Suceava, SC Calcarul SA Pojorâta, SC Conest SA Iaşi; SC Tehnic Assist SRL Botoşani.
Dacă la licitaţia electronică oferta câștigătoare a fost desemnată cea a asocierii Ideconsa (Spania) – Victor Construct (Botoşani) – Autotehnorom (Suceava), în urma contestaţiilor depuse de Geprocon SA Iaşi şi Tehnic Assist SRL Botoşani, desemnarea unui câştigător a fost anulată, iar în cursa pentru dobândirea contractului au rămas doar aceşti trei ofertanţi, restul, care nu au depus contestaţii, fiind eliminaţi din competiţie pentru că nu au depus la rândul lor contestaţii.
Chiar de la licitaţia din luna iulie, oferta asocierii de firme a fost din nou cea mai mică, de 68% din valoarea contractului, oferta lor a fost descalificată ca fiind neconformă şi inacceptabilă, pentru că nu au luat în considerare actualizarea salariului minim pe economie, intrat în vigoare de la 1 iulie. În aceste condiţii, câştigătoare a devenit Geprocon SA Iaşi, a cărei ofertă este de 95% din valoarea estimativă a proiectului.
O nouă contestaţie – o nouă amânare a începerii lucrărilor care ar trebui să fie finalizate până la 15 iulie 2015.
„Am înţeles că aceasta ar fi ultima fază de contestare. Sper ca pe 4 august să se lămurească odată această licitaţie, să putem semna contractul şi să trecem la treabă”, a declarat şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu.
Prin acest proiect, urmează să fie modernizate străzile care fac parte din traseul E85 - Traian Vuia, Cernăuţi, Grigore Alexandru Ghica, dar şi bulevardul George Enescu, Mărăşti, Mihai Eminescu, Plevnei, Calea Unirii, Cuza Vodă şi Universităţii.
Lungimea totală a străzilor propuse spre modernizare este de 8,8 km, urmând să fie modernizate şi trotuarele aferente acestora. Una din cele mai importante componente ale proiectului o reprezintă lucrările de reabilitare şi consolidare a podului de la Iţcani de peste apa Sucevei, precum şi a pasarelei CFR din acea zonă.