25 de acte administrative emise sau adoptate de autorităţile locale în primul semestru al acestui an, din care 23 de hotărâri de Consiliu Local şi două dispoziţii de primar, au fost considerate ilegale de către Instituţia Prefectului. Situaţia prezentată ieri de prefectul Florin Sinescu privitoare la controlul legalităţii actelor arată că Prefectura a cerut reanalizarea sau revocarea celor 25 de acte administrative, dar că până acum au fost revocate doar şase, iar 14 sunt în curs de reanalizare. Pentru două acte administrative nu a mai fost nevoie de revocare întrucât s-au adus clarificări care le-au scos din categoria celor ilegale. În trei cazuri însă Prefectura a declanşat acţiune la Tribunalul Suceava, secţia contencios administrativ şi fiscal, după ce autorităţile emitente au refuzat revocarea actelor respective. Este vorba de o dispoziţie a primarului comunei Râşca din februarie a.c. privind încetarea contractului de muncă al unei persoane angajate pe postul de referent cultural în aparatul de specialitate al primarului, o hotărâre a Consiliului Local Ipoteşti prin care s-a respins proiectul privind decontarea transportului cadrelor didactice şi o hotărâre a Consiliului Local Mălini privind completarea unei anexe la taxele şi impozitele locale prin care s-au instituit taxe pentru utilizarea drumurilor comunale şi vicinale pentru transport material lemnos şi de balastieră.
În primul semestru al acestui an, Prefectura a verificat 21.242 de acte administrative, din care 17.488 de dispoziţii ale primarilor, 3.228 de hotărâri ale Consiliilor Locale, 416 dispoziţii ale preşedintelui Consiliului Judeţean şi 110 hotărâri ale Consiliului Judeţean.