Prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a anunţat că începând de luni, 23 iunie, sucevenii pot solicita să primească paşaportul simplu electronic la adresa de domiciliu, în schimbul unei taxe de curierat. Florin Sinescu a explicat că paşaportul va putea fi primit numai la adresa de domiciliu sau reşedinţă (flotant), înscrisă în actul de identitate, în baza unei cereri scrise completate la data solicitării paşaportului electronic.
El a explicat că este obligatoriu ca solicitanţii să comunice numărul de telefon la care poate fi contactat titularul sau persoana împuternicită să primească paşaportul. „Printre ultimele modificări legislative în domeniu se numără şi reglementarea opţiunii de a solicita expedierea paşaportul simplu electronic, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori, după caz, la domiciliul sau la reşedinţa persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a cheltuielilor de expediţie”, a declarat Sinescu, el adăugând că „rămâne evident activă opţiunea de a ridica paşaportul direct de la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Suceava. Prin implementarea acestui sistem de livrare a documentelor de călătorie la adresa de domiciliu sau reşedinţă a solicitanţilor se doreşte alinierea la standardele celor mai moderne şi dezvoltate state din lume, oferind cetăţenilor servicii de cea mai bună calitate”.
Prefectul a mai spus că termenul de eliberare a paşaportului rămâne acelaşi, respectiv 14 zile calendaristice.
Trebuie spus că paşapoartele vor fi livrate la domiciliu de firma Delivery Solution SRL (Sameday Courier), contra sumei de 8,68 de lei (TVA inclus), cu plata la livrare.
Livrarea documentelor către titular sau unul dintre părinţi, sau către persoana împuternicită prin procură specială se va realiza în maxim 48 de ore de la preluarea acestora de la sediul Direcţiei Generale de Paşapoarte - Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, inclusiv sâmbăta.
Dacă în termen de cinci zile lucrătoare de la preluare nu se reuşeşte livrarea, interval în care se vor efectua minim două încercări de livrare, plicul va fi returnat gratuit la sediul serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple judeţean pe a cărui rază de competenţă se află adresa de livrare, având înscris motivul returului.
Sinescu a mai spus că persoanele care doresc păstrarea în uz a paşaportului anterior valabil până la eliberarea noului document nu vor putea opta pentru livrarea paşapoartelor simple electronice, prin curier, la adresa de domiciliu sau de reşedinţă, curierul neavând competenţa de anulare a paşapoartelor anterioare sau de a verifica existenţa acestora asupra titularilor.