Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a premiat miercuri, 11 iunie, zece şcoli care au derulat cele mai bine proiecte în săptămâna „Şcoala altfel”, două dintre acestea aparţinând unor unităţi sucevene.
Remus Pricopie a înmânat Colegiului Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava şi Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni distincţii pentru activităţile desfăşurate în perioada 7-11 aprilie.
Proiectul “Cuza Open” (turneu județean de tenis) demarat de Colegiul Tehnic “Alexandru Ioan Cuza” Suceava a fost desemnat cea mai bună activitate sportivă din ţară desfăşurată în „Şcoala altfel”. Totodată, Colegiul Tehnic ”Mihai Băcescu” Fălticeni, prin proiectul “Împreună facem școala altfel!”, s-a clasat pe poziţia I, la secţiunea Tehnic.
Proiectele câştigătoare
Desemnarea câştigătorilor fiecărei secţiuni (în total au fost zece secţiuni) s-a făcut respectându-se următorul algoritm: 30% au contat voturile exprimate online pe o platformă creată de Ministerul Educaţiei şi 70% a cântărit punctajul obţinut în urma evaluării proiectelor de către o comisie a ministerului de resort.
Proiectul „Cuza Open” a întrunit 1.138 de voturi pe platforma de votare lansată de Ministerul Educaţiei, iar Colegiul Tehnic ”Mihai Băcescu” Fălticeni, prin proiectul “Împreună facem școala altfel!”, a obţinut 796 de voturi.
În competiţia naţională “O activitate de succes în săptămâna <Să ştii mai multe, să fii mai bun>” s-au calificat aproximativ 250 de proiecte derulate de şcoli din întreaga ţară.
Potrivit ministerului de resort, „<Împreună facem Şcoala Altfel!>, de la Colegiul Tehnic <Mihai Băcescu> Fălticeni, s-a remarcat prin modalitatea de susţinere a lucrărilor pe teme de sănătate, artă şi cultură, ştiinţele pământului şi ecologie, istorie şi geografie, ştiinţe aplicate sub forma unor conferinţe virtuale, organizate prin sistemul WebExMeetings şi gestionate, la nivel local, de coordonatorul proiectului”.
De partea cealaltă, „Cuza Open” al Colegiul Tehnic „Al. I. Cuza" Suceava, „s-a remarcat prin anvergura şi numărul mare de participanţi, dar mai ales prin seriozitatea şi implicarea elevilor în organizarea tuturor etapelor”, se arată pe pagina electronică a Ministerului Educaţiei.