20 de eleve de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Suceava au beneficiat de cursuri gratuite în tehnica îngrijirii şi coafării părului, a manichiurii, pedichiurii, formându-şi totodată deprinderi de autoîngrijire şi igienă personală, dar şi deprinderi de muncă, abilităţi de relaţionare interpersonală. Aceste cursuri au fost posibile pe baza unui proiect educaţional “Şi eu pot să fiu util“, desfăşurat la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Suceava.
Ideea inițierii proiectului educaţional “Şi eu pot să fiu util“ a derivat din necesitatea integrării sociale a copiilor cu cerinţe educative speciale. După cum ne-au spus organizatorii, scopul proiectului este dezvoltarea personalităţii acestor copii prin diverse activităţi de terapie ocupaţională, ajutându-i să-şi îmbunătăţească astfel abilităţile psihomotrice, cognitive, relaţionale. Activităţile cu un puternic impact asupra elevilor au fost cele cu tematica “Estetica şi igiena corpului“, desfăşurate în colaborare cu partenerul Elena Ignea, hairstylist la salonul “Ramely“ din Suceava.
„Proiectul a avut un mare succes în rândul copiilor noştri”
La sfârşitul lunii trecute a avut loc activitatea finală din cadrul proiectului, desfăşurată în cabinetul de activităţi extracurriculare de la CSEI Suceava. Elevele cursante şi-au demonstrat abilităţile dobândite în timpul anului, executând diverse coafuri, manichiuri. De asemenea, ele au completat fişe cu cu gânduri, impresii trăite pe parcursul activităţilor.
La sfârşitul întâlnirii, coordonatorii proiectului, prof. Camelia Darie, directoarea Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CSEI) Suceava, directoarea adj. Cristina Clim, prof. Gabriela Neofet, prof. Florinela Cuconu le-au oferit diplome, iar Elena Ignea a propus desfăşurarea unui stagiu de practică la Salonul “Ramely“ din Suceava.
Ca o recompensă pentru implicarea şi seriozitatea dovedite pe parcursul proiectului, proprietarii restaurantului “Antique“ din Rădăuţi au oferit elevilor o masă festivă. Directoarea Camelia Darie consideră că „proiectul a avut un mare succes în rândul copiilor noştri, aşa cum ne-am dorit de altfel. Elevelor implicate li s-a oferit oportunitatea de a-şi valoriza cunoştinţele, abilităţile dobândite, contribuind în acest mod la propria lor formare. Activităţile de terapie ocupaţională, în genere, presupun o înlănțuire de acţiuni care duc la dezvoltarea capacităţii individuale de adaptare şi integrare socială”.