La sfârşitul săptămânii trecute, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din municipiul Suceava s-a desfăşurat etapa regională a Concursului Național „Tinerii Dezbat”, aflat la a V-a ediție. La startul competiției s-au aliniat 19 echipaje, din judeţele Suceava, Botoșani și Iași. Directorul de turneu al competiției a fost Liviu Gajora, președinte al Clubului de Dezbateri Academice Iași (CDAIS), asistat de Cezar Manea, în calitate de tab-master. În urma rundelor de dezbateri, s-au calificat la etapa națională, ce va avea loc la Târgu Jiu, în perioada 13-15 iunie: echipajul format din elevele Cezara Diaconescu, Teodora Vultur, Sabina Nisioi, coordonate de prof. dr. Doinița Vasiliu și prof. Emilia Cîrdeiu, de la Colegiul Național „Dragoș Vodă” din Câmpulung Moldovenesc, echipajul de la Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni, format din elevii Xenia Iacob, Miluța Aelenei și AndreiTofan, coordonați de prof. Ioan Caulea, și echipajul de la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” din Rădăuți, format din Andreea Bouariu, Victor Cobuz și Ilaria Nica, coordonați de prof. Florin George Popovici.
Concursul este organizat de Ministerul Educației Naționale, în parteneriat cu Reprezentanţa UNICEF în România, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, Departamentul pentru Relaţii Interetnice, Agenţia Naţională pentru Romi, Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, Fundaţia Dignitas şi Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR) în parteneriat cu Romanian-American Foundation.
Prof. Florin George Popovici, coordonator imagine și promovare instituțională la Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” din Rădăuți, ne-a spus că „această competiţie își propune să dezvolte la tinerii liceeni respectul pentru valorile și principiile democratice, facilitându-le oportunitatea exersării competențelor civice indispensabile unei cetățenii active. Prin intermediul dezbaterilor argumentate, tinerii dobândesc șansa de a-și dezvolta competențe de comunicare, de documentare, analiză, sinteză, structurare logică riguroasă, ascultare activă, totodată deprind abilitatea de a înțelege și a filtra prin propria gândire aspectele mai mult sau mai puțin controversate ce definesc contextul social actual”.