Elevi din cadrul Şcolii Gimnaziale „Miron Costin” Suceava au transformat, ieri, pentru câteva minute, terenul de sport al şcolii într-un imens ring de dans. Pe ritmurile melodiei „Happy” (Pharell Williams), efervescenţi, energici şi, mai ales, fericiţi, copiii au reuşit să provoace o epidemie de veselie în curtea unităţii de învăţământ.
Pe lângă buna dispoziţie creată, iniţiativa elevilor a avut menirea de a transmite un mesaj de susţinere pentru copiii cu dizabilităţi, acţiunea de ieri fiind circumscrisă Campaniei pentru educaţie globală, eveniment anual care se desfășoară în mai multe țări ale lumii, coordonat, în România, de Organizaţia „Salvaţi copiii”.
În acest an, campania are ca temă de interes accesul la o educație de calitate pentru copiii cu dizabilități, iar sub genericul ”Egalitate de drepturi! Egalitate de șanse!”, elevii şi dascălii şcolii au demarat o suită de activităţi tematice - lecţii deschise în sălile de clase, o prezentare de postere şi dansul „Happy”.
Dizabilitatea e un zid peste care se poate trece
Toată suflarea celei mai mari şcoli gimnaziale din judeţ şi-a dat întâlnire în curtea şcolii, la ora 12.00. Festivitatea a debutat cu alocuţiunea directorului unităţii, prof. Constantin Sîrghi, care a evidenţiat importanţa educaţiei timpurii, primită în familie, dar şi a celei dobândite în instituţiile de învăţământ.
„Educaţia trebuie să fie un proces continuu, şi nu realizat doar într-un program de la 8.00 la 12.00”, a evidenţiat managerul unităţii.
Acesta a mai arătat că Şcoala „Miron Costin” este deschisă în a-i ajuta pe copiii cu dizabilităţi să facă pasul spre o viaţă normală.
Diagnosticat cu autism, elevul Dragoş Tudorache, din clasa a VIII-a, a recitat în faţa auditoriului câteva strofe dintr-o poezie, dovedind că autismul nu este o sentinţă la izolare şi că prin răbdare şi stăruinţă neclintită se pot depăşi impedimentele unui diagnostic nemilos. Colegii săi i-au răsplătit voinţa şi perseverenţa prin ropote de aplauze.
La rândul său, adjunctul unităţii, prof. Dumitru Moraru, şi-a exprimat speranţa că „această activitate va fi una cu impact asupra elevilor şi, astfel, fiecare dintre ei va duce mai departe mesajul nostru de toleranţă şi sprijin al copiilor cu dizabilităţi. Faptul că în şcoala noastră există elevi pe care încercăm să-i integrăm este, pentru noi, atât un câştig, cât şi o provocare”.
Lanţ uman în jurul şcolii
După cuvântările gazdelor şi ale invitaţilor, elevii s-au grăbit să arate că rezultatul orelor de pregătire pentru coregrafia piesei „Happy” este unul pe măsură. Ritmurile rapide ale piesei-fenomen i-a antrenat în iureşul distracţiei şi veseliei, servind celor care i-au privit de pe margine o porţie sănătoasă de vitalitate şi optimism.
Elevii au fost entuziasmaţi de activitatea mai puţin obişnuită în care s-au implicat, dovadă stând numeroasele bisuri ale piesei ce a făcut furori încă de la apariţie. Molipsiţi de buna dispoziţie a copiilor au fost şi cei care au urmărit dansul lor de pe margine şi care nu au aşteptat mult până să imite dansul vesel.
Pentru ca mesajul activităţii de ieri să fie şi mai puternic, elevii au format, la final, un lanţ uman care a înconjurat clădirea unităţii de învăţământ, ca simbol al puterii unităţii şi armoniei.