Muncitorii firmei israeliene Shapir Structures, cei care trebuie să execute modernizarea DN 18 pe dezastruosul sector Iacobeni-Moisei, au început să lucreze la drum în zona Moisei - Borşa. Apariţia acestora a dat speranţe şoferilor care au trecut prin zonă, care s-au gândit că şantierul ar putea fi deschis şi pe raza judeţului nostru, în comunele Cârlibaba şi Ciocăneşti, unde DN 18 este un adevărat dezastru de ani de zile. Din păcate, veştile date de unul dintre oficialii firmei Shapir nu sunt deloc bune.
Contactat de Monitorul de Suceava, inginerul-şef al Shapir, Julien Starosta, a exclus varianta ca lucrările să se extindă spre Suceava.
„Noi am început să lucrăm, respectăm contractul, însă Guvernul României nu o face”
„Noi am început să lucrăm, respectăm contractul, însă Guvernul României nu o face. Am început să lucrăm pe banii noştri, însă nu o vom mai face mult timp. Tocmai am primit o nouă hârtie oficială prin care suntem anunţaţi că bugetul pentru lucrări pe acest an este zero”, a declarat inginerul-şef. În aceste condiţii, Starosta a precizat că nici lucrările începute la Borşa nu vor fi finalizate prea devreme, iar de o extindere a șantierului spre Cârlibaba nici nu poate fi vorba. El a mai spus că firma ar avea de recuperat bani pentru lucrări în avans din anii anteriori şi, în aceste condiţii, cu atât mai mult nu se poate lucra în continuare în avans, pe datorie.
Faptul că în 2014 nu există buget pentru lucrări pe DN 18, pe sectorul Iacobeni-Moisei, poveste care se repetă deja din 2011, a fost de altfel sugerat de autorităţile locale şi oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) încă de la începutul anului. Pentru cei 40 de kilometri cu gropi ai DN 18 pe raza judeţului Suceava s-a avansat ca variantă provizorie doar efectuarea unor lucrări minime de refacere a porţiunilor impracticabile. Din păcate, pe DN 18, de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, şi până la limita cu Maramureşul, nu s-a făcut absolut nimic până acum în 2014.
DN 18 este şoseaua care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, şi traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmaţiei şi Baia Mare.
Sectorul Iacobeni-Moisei se află din 2011 în administrarea firmei israeliene Shapir Structures. Trebuia finalizat în august 2013, însă, din lipsa fondurilor, pe sectorul de pe raza judeţului Suceava abia s-au făcut o serie de cârpeli cu plombe, în 2013. Acestea din urmă au avut o eficienţă extrem de scăzută, drumul fiind în continuare extrem de prost.
Lucrarea trebuie finanţată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, beneficiarul lucrării, cu bani de la bugetul de stat.
( 9 mai 2014, 14:20:22