22.838 de elevi din judeţul Suceava, din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, vor susţine în acest an, în premieră, evaluări naţionale.
Deşi testările ar fi trebuit să debuteze în data de 6 mai, Ministerul Educaţiei Naţionale a anunţat, săptămâna trecută, că acestea vor începe la data de 28 mai, primii care urmează să fie evaluaţi fiind elevii de clasa a VI-a. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava au anunţat că vor fi examinaţi 7.397 de elevi de clasa a II-a din şcolile sucevene, 7.447 de elevi de clasa a IV-a şi 7.994 de clasa a VI-a. Elevii claselor a II-a şi a IV-a vor fi evaluaţi la limba română şi matematică, iar cei de-a VI-a vor susţine testarea la limbă şi comunicare şi matematică şi ştiinţe
Noul calendar stabilit de minister prevede ca evaluările să aibă loc în perioada 28 mai – 6 iunie. Reprezentanţii ministerului au precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste.
Profesorii suceveni pregătesc elevii pentru aceste evaluări
Cu toate că notele nu se vor trece în catalog, profesorii suceveni care predau la clasele vizate de evaluare au demarat programe în vederea pregătirii pentru aceste testări. La clasă, elevii rezolvă modele de teste publicate, la finele lunii martie, de Ministerul Educaţiei, variantele fiind formulate după programele şcolare pentru fiecare disciplină de studiu. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
În clasele în care se va susţine testarea nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi la clasa a II-a şi la a IV-a de învăţătoare şi un cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la clasa a VI-a de două cadre didactice din şcoală. Elevii nu vor fi separaţi câte unul în bancă, însă testele vor fi pe mai multe numere, astfel încât să nu se poată copia.
Rezultatele obţinute sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor elevului asupra stadiului competenţelor evaluate.